اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مستشاران اسرائیل با هواپیمای اماراتی وارد جزیره سقطرا شدند

  • کد خبر : 29435
  • 01 دی 1402 - 11:31
مستشاران اسرائیل با هواپیمای اماراتی وارد جزیره سقطرا شدند
طبق گزارش رسانه های محلی، گروهی از افسران اسرائیلی به عنوان بخشی از طرح مشترک اسرائیل، آمریکا، امارات و عربستان سعودی برای حفاظت از کشتیرانی اسرائیلی‌ها در آب‌های یمن وارد جزیره سقطری در جنوب این کشور شدند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از منابع محلی، در روزهای اخیر یک هواپیمای اماراتی از مبدأ ابوظبی وارد جزیره سقطرا در جنوب یمن شده است. این هواپیما حامل گروهی از نظامیان و مستشاران اسرائیلی و همچنین افسران اطلاعات امارات بوده است.

بر اساس این گزارش، مستشاران اسرائیلی و اماراتی پس از فرود به سمت پایگاه تازه تاسیس امارات در جزیره سقطرا رفتند.

این اقدام پس از انتشار گزارش برخی رسانه‌های صهیونیستی درباره ورود و استقرار ناوچه ساعر ۶ در جزیره سقطرا است. ناوچه ساعر ۶ در روزهای اخیر برای اولین بار به دریای سرخ اعزام شده بود. از ماموریت این ناوچه و مستشاران اسرائیلی در سقطرا اطلاعاتی منتشر نشده است اما با توجه به کاربری پدافندی ساعر ۶ احتمال می‌رود که اسرائیل قصد دارد تا با کمک امارات و دیگر متحدین خود، یک پایگاه دریایی را در این جزیره مستقر کند و ساعر ۶ ماموریت حفاظت از آنرا دارد.

سقطرا مهم ترین و بزرگترین جزیره یمن در خلیج عدن است که نقش مهمی در کنترل آب‌های جنوبی یمن دارد. این جزیره در گذشته توسط بریتانیا و پرتغال به عنوان پایگاه دریایی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته و در سالهای اخیر در کشمکشی مستمر بین مزدوران امارات و عربستان دست به دست شده است.

نقشه: موقعیت مجمع الجزایر سقطرا در ورودی خلیج عدن واقع در جنوب شرقی یمن

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.