اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ابراز نگرانی فرمانده SDF از تبدیل شدن سوریه به زمین منازعه میان تهران و واشنگتن!

  • کد خبر : 29317
  • 08 آذر 1402 - 21:45
ابراز نگرانی فرمانده SDF از تبدیل شدن سوریه به زمین منازعه میان تهران و واشنگتن!
فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه طی سخنانی گفت که دوست نداریم مناطق شمال شرق سوریه به میدان نبردی میان آمریکا و گروه‌های مورد حمایت ایران تبدیل شود.

به گزارش اخبار جهادی، مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) طی مصاحبه با المانیتور اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم منطقه ما به میدان نبرد بین آمریکا و گروه‌های مورد حمایت ایران تبدیل شود و موضع خود را به طرفین اعلام کرده‌ایم.

عبدی با اشاره به حملات اخیر گروه‌های مقاومت علیه آمریکایی‌ها گفت: در حملات گروه‌های مورد حمایت ایران به پایگاه‎های آمریکایی، تعدادی از نیروهای SDF نیز مورد هدف قرار گرفتند.

وی افزود: یک پهپاد انتحاری مقاومت به انبار مهمات متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور اصابت کرد که طی آن چند تن از نیروهای SDF زخمی شدند. در این حمله خسارات مادی قابل توجهی به ما وارد شد.

فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه درباره اهداف حملات گروه‌های تحت حمایت ایرانی به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق گفت: ایران خواهان خروج نیروهای آمریکایی از کل منطقه است و این یکی از اهداف اصلی آنها است؛ همانطور که سوریه و ترکیه نیز به دنبال خروج آمریکایی‌ها می‌باشند. اگر آمریکایی‌ها سوریه را ترک کنند، باید عراق را ترک کنند و بالعکس اما آنها [آمریکایی ها] به ما اعلام کردند که سوریه را ترک نخواهند کرد.

عبدی در ادامه مصاحبه به طور غیرمستقیم از مواضع آمریکا در قبال حملات ترکیه به شمال شرق سوریه انتقاد کرد. وی گفت: مواضع آمریکا باعث می شود مردم شمال شرق سوریه اعتماد خود را به آمریکا از دست بدهند. ما به شدت از ضعفی که ایالات متحده در قبال حملات ترکیه نشان می‌دهد، انتقاد می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به نقش نیروهای دموکراتیک سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد: ما باید مورد حمایت قرار بگیریم، نه اینکه مورد حمله قرار بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.