اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات همزمان و بی‌سابقه محور مقاومت علیه مواضع آمریکا در منطقه؛ جنگ در غزه باید متوقف شود!

  • کد خبر : 29121
  • 15 آبان 1402 - 13:59
حملات همزمان و بی‌سابقه محور مقاومت علیه مواضع آمریکا در منطقه؛ جنگ در غزه باید متوقف شود!
نیروهای مقاومت عراق از ساعات پایانی شب گذشته تا صبح امروز شش حمله علیه مواضع آمریکا در سوریه و عراق انجام داده است. این حملات به ترتیب زمانی شامل حمله به پایگاه قصروک در شمال شرق سوریه، حمله به پایگاه عین الاسد در غرب عراق (نوبت اول)، حمله به مواضع ارتش آمریکا در مجاورت فرودگاه اربیل در شمال عراق، حمله به پایگاه عین الاسد (نوبت دوم)، حمله به منطقه التنف در جنوب سوریه و حمله به پایگاه عین الاسد (نوبت سوم) بوده است.

تشدید حملات مقاومت عراق به مواضع آمریکا به این ترتیب بی سابقه است و حملات ساعات اخیر، سنگین ترین و گسترده ترین تهاجم مقاومت عراق علیه پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه در سالهای اخیر محسوب می‎‌شود.

این سلسله حملات پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به بغداد انجام گرفته است. گروه‌های عراقی پیش‌تر اعلام کرده بودند که ورود مقامات آمریکایی به عراق با استقبال روبه‌رو نخواهد شد! روز گذشته آنتونی بلینکن تحت تدابیر شدید امنیتی و با جلیقه ضد گلوله در بغداد حضور یافت و با نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد. امروز صبح نیز السودانی روانه‌ی سفری فوری به تهران شد! با توجه به سفر فوری محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به تهران می‌توان چنین استنباط کرد که سودانی حامل پیام جدید آمریکا برای ایران است.

همانطور که قبلا گفته شد، حملات گروه‌های مقاومت متناسب با شدت و نوع درگیری‌ها در منطقه، به صورت گام‌به‌گام و تصاعدی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این موضوع، نوع کنش، رفتارها و سخنان مقامات آمریکایی نیز در این حملات تاثیرگذار خواهد بود. به طور مثال، حملات اخیر گروه‌های مقاومت به مواضع آمریکایی‌ها در عراق و سوریه، پس از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در بغداد و تهدید گروه‌های مقاومت صورت گرفت. بلینکن گفته بود که پیام بسیار واضحی به کسانی که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند، می‌دهیم و به آنها می‌گوییم که این کار را انجام ندهید.

به نظر می‌رسد همبستگی و هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق، لبنان، یمن، فلسطین و سوریه و اجرای حملات مشترک در شمال فلسطین و از سویی دیگر در عراق و سوریه، منجر به تاثیر جدی در مواضع آمریکا در قبال جنگ اسرائیل علیه نوار غزه شده است. همزمانی تقریبی، حجم و نوع حملات که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است، نشان می‌دهد محور مقاومت، طرح حمله به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه با تصاعد کنترل شده را دستور کار خود قرار داده است تا متناسب با افزایش فشارهای رژیم صهیونیستی علیه غزه، فشارها بر نیروهای پشتیبان رژیم اسرائیل در منطقه (یعنی نیروهای سنتکام) نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.