اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه؛ مسیر پیروزی چگونه است؟

  • کد خبر : 29062
  • 06 آبان 1402 - 18:59
حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه؛ مسیر پیروزی چگونه است؟
حمله شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه در سه محور شمالی، شرقی و جنوب شرقی این منطقه انجام گرفت. این حملات در محور شمالی به منطقه بیت حانون، در محور شرقی به منطقه البریج و حومه‌ی شرقی شهر خان یونس متمرکز شده بود.

طبق بیانیه های کتائب القسام و سرایا القدس، تلاش ارتش اسرائیل در محور البریج و بیت حانون بیشتر از سایر محورها بود و تمامی تلاش‌های آنها برای ورود به نوار غزه ناکام ماند. اخباری مبنی بر پیشروی نیروهای اسرائیلی در محور البریج منتشر شد که توسط هیچ یک از منابع رسمی گروه‌های فلسطینی تایید نشده است. در صورت صحت این خبر نیز به نظر می‌رسد که مقاومت بخش هایی از اراضی نوار غزه را به عنوان تله برای اسرائیلی‌ها باز گذاشته‌اند تا بتوانند از شدت تهاجم اسرائیل بکاهند و حملات را با وارد کردن خسارت بیشتری به دشمن دفع کنند.

در مجموع اولین حمله زمینی اسرائیل نتیجه خاصی در پی نداشته است و عمده تحرکات زمینی تانک ها و خودروهای زرهی در این محورها با واکنش محکم واحدهای ضد زرهی مقاومت فلسطین روبرو شده است. در این راستا گفته می‌شود نیروهای مقاومت در محور بیت حانون و البریج شش موشک ضد زره به سمت تانک های اسرائیلی شلیک کرده‌اند.

به طور کلی ارتش اسرائیل برای تسلط بر نوار غزه از طریق حمله زمینی، مسیر ساده اما دشواری در پیش دارد. آنها می‌دانند که برای از بین بردن مقاومت فلسطینی‌ها باید نوار غزه را قیچی کرده و شهرهای اصلی نوار غزه را به محاصره درآورند و پس از آن به تدریج وارد جنگ شهری سخت و پرهزینه‌ای شوند. در کنار این راهکار، پشتیبانی هوایی و دریایی، جنگ رسانه‌ای و ایجاد آشوب در نوار غزه، پشتیبانی سیاسی آمریکا و کشورهای اروپایی در عرصه بین الملل و موارد مختلف دیگری در زمینه های نظامی، اقتصادی و… ضروری است. علاوه بر این موارد، اسرائیل در این جنگ با حملات خارجی محور مقاومت از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب مواجه است. آنها برای خنثی سازی این حملات علاوه بر حضور میدانی و گسترده آمریکا، به مشارکت کشورهای مهم منطقه نظیر عربستان، مصر و ترکیه نیاز دارند. کما اینکه پدافند عربستان و ایستگاه راداری ناتو در ترکیه در مقابله با عملیات اول انصارالله علیه اسرائیل به کمک ناوشکن یو اس اس کارنی آمریکایی شتافتند و ارتش مصر نیز در اعمال محاصره نوار غزه و جلوگیری از حملات پهپادی همکاری های گسترده‌ای با اسرائیل دارد.

در کل احتمال موفقیت حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه با کنترل فشار خارجی محور مقاومت، همکاری آمریکا و کشورهای منطقه با اسرائیل و دیگر موارد یادشده بیشتر خواهد شد. بنابراین در این مرحله از جنگ، نقش حزب الله و نیروهای ایران در سوریه برجسته تر می‌شود و انتظار می‌رود که حملات از این محورها در سطوح بالاتری انجام شوند.

نقشه: جهت حملات زمینی و هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.