اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲۳ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)

  • کد خبر : 28938
  • 24 مهر 1402 - 4:45
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در غزه و شمال فلسطین، ۲۳ مهر ۱۴۰۲ (نقشه میدانی)
آخرین اخبار از وضعیت نظامی در اطراف نوار غزه.

در روز نهم نبردها، رزمندگان فلسطینی به مواضع نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در شهرک نیرعام در نزدیکی سدیروت حمله کردند. این خبر را رسانه‌های عبری تایید کردند و از وقوع درگیری مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان اسرائیلی خبر دادند.

این نوع حملات ایذایی رزمندگان مقاومت علیه صهیونیست‌ها که در چند نوبت طی روزهای اخیر در محورهای مختلف و مناطق درگیری تکرار شده است، با هدف بر هم زدن تمرکز نیروهای رژیم اسرائیل و باز شدن خط یا جبهه‌ای جدید صورت می‌گیرد.

احتمال می‌رود همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص نزدیک بودن آغاز عملیات زمینی اسرائیل در نوار غزه، حملات ایذایی گروه‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی نیز بیشتر شود.

حمله نیروهای مقاومت به نیرعام در نزدیکی سدیروت – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

در روز نهم نیز مانند روز گذشته درگیری ویژه و قابل توجهی در سایر خطوط نوار غزه مشاهده نشد. تحرکات نیروی زمینی ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه فعلا همچنان تدافعی است.

در این روز حملات راکتی نیروهای فلسطینی علیه مناطق و شهرکهای اسرائیلی همچنان ادامه داشت؛ اما در مقایسه با روزهای گذشته از شدت حملات راکتی کاسته شده است. در یکی از این حملات، نیروهای مقاومت شهر حیفا را با بیش از ۳۰ راکت مورد هدف قرار دادند.

بر اساس برخی شنیده‌ها، آمریکا از رژیم اسرائیل خواسته است تا به مدت چند روز آغاز عملیات زمینی به غزه را به تاخیر بیاندازد. همچنین لازم به ذکر است جلسه امشب کابینه رژیم اسرائیل که قرار بود در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی برگزار شود، لغو شد.

از سوی دیگر اما بمبارانهای سنگین مناطق مختلف غزه و تخریب ساختمانها و تاسیسات زیرساختی نوار غزه ادامه دارد. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار شهدای غزه تا این لحظه به ۲۶۷۰ تن و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۶۰۰ تن رسیده است.

در روز نهم نبردها، بر خلاف جبهه جنوبی، درگیریها در جبهه شمالی به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کرد. از صبح امروز، مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی شاهد درگیریهای شدید توپخانه‌ای و حملات موشکی و هوایی بوده است و هر یک از طرفین در چندین نوبت مواضع یکدیگر را مورد هدف قرار دادند.

ظهر امروز، گروهای فلسطینی از سمت جنوب لبنان چندین راکت به سمت اشغالگران اسرائیلی در نهاریا و دیگر شهرک های منطقه جلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کردند.

در جریان نبردهای این روز، حزب‌الله لبنان دو عراده تانک مرکاوا و یک دستگاه نفربر اسرائیلی را در منطقه حانیتا با استفاده از موشک هدایت شونده ضد تانک مورد هدف قرار داد. بر اساس اطلاعیه حزب الله در این حمله چند نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند. همچنین در نبردی دیگر، نیروهای حزب الله در اطراف شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان، پایگاه مرزی اسرائیل با اسم راهب را با موشک‌های هدایت شونده و توپخانه مورد هدف قرار دادند؛ همچنین تصاویری توسط رسانه‌های محور مقاومت منتشر شد که ادعا میکند پرچم حزب الله در این پایگاه برافراشته شده است.

از نکات برجسته در جبهه شمالی میتوان به افزایش تلفات نیروهای اسرائیلی اشاره کرد. با افزایش تنش‌ها در این منطقه، رفته رفته آمار کشته‌ها و زخمی‌های اسرائیل نیز افزایش پیدا می‌کند. یواو زیتون، خبرنگار اسرائیلی اخیرا در این خصوص گفته است: “پنجمین نظامی اسرائیلی در کمتر از یک هفته در مرزهای شمالی به دست حزب الله کشته شد؛ این مسئله ممکن است به جنگ منتهی شود، اما ارتش به شیوه‌ای متوازن پاسخ می‌دهد تا اوضاع در مرزهای شمالی متشنج نشود.”

با توجه به اظهارنظرهای خبرنگاران و رسانه‌های اسرائیلی و همچنین نحوه عملکرد رژیم اسرائیل در این جبهه، به‌نظر می‌رسد رژیم اسرائیل از فعال شدن یک جبهه جنگ گسترده و فراگیر در شمال فلسطین واهمه دارد و تمام تلاش خود را به‌کار بسته است تا با انجام پاسخ‌های محدود و سنجیده، از افزایش تنش‌ها تا جای ممکن جلوگیری کند.

وضعیت نظامی در اطراف غزه – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.