اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا آمریکا درگیری مستقیم با محور مقاومت در منطقه را آغاز خواهد کرد؟

  • کد خبر : 28161
  • 28 تیر 1402 - 23:30
آیا آمریکا درگیری مستقیم با محور مقاومت در منطقه را آغاز خواهد کرد؟
تحرکات روزهای اخیر آمریکایی‌‌ها و نیروهای وابسته به آن در منطقه از احتمال وقوع حملات هوایی و درگیری با نیروهای محور مقاومت در منطقه غرب آسیا حکایت دارد؛ موضوعی که قصد داریم در این نوشته به ابعاد مختلف آن بپردازیم.

روند نقل و انتقالات نظامیان آمریکایی و نیروهای وابسته به آن طی هفته‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. همزمان با افزایش تحرکات، اخباری مبنی بر برنامه‌ریزی و احتمال حمله نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با حمایت ائتلاف آمریکایی به مواضع محور مقاومت در بخش غربی رود فرات توسط رسانه‌های محلی منتشر شد که مدتی بعد، رسانه‌های نزدیک به SDF هرگونه دست داشتن در حملات احتمالی علیه مواضع ارتش سوریه و متحدان در استان دیرالزور را تکذیب کردند.

علاوه بر این تحرکات، فرماندهان آمریکایی در سوریه با تعدادی از بزرگان قبایل استان حمص دیدار و در خصوص برخی مسائل از جمله مخالفت با دولت سوریه و تظاهرات آنان علیه محور مقاومت گفتگو کردند. پس از این جلسه، برخی منابع از آمادگی تعدادی از قبایل سوری جهت اقدام و انجام حمله زمینی علیه محور مقاومت در شرق سوریه خبر دادند.

فرماندهان آمریکایی با هزینه‌های مالی سنگین و استفاده از جهل افراد تاثیرگذار قبایل سوری، تا حدودی در شوراندن برخی قبایل علیه محور مقاومت موفق بوده‌اند اما از سوی دیگر، سایر قبایل سوری و اهالی دیرالزور با اشراف بر خباثت طرف آمریکایی، تظاهراتی را در راستای حمایت از محور مقاومت و دولت بشار اسد برگزار کردند.

تحرکات نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند که آیا آمریکایی‌ها به دنبال نبرد زمینی و پشتیبانی هوایی از نیروهای عمل کننده علیه محور مقاومت می‌باشند؟

بررسی درگیری‌های محدود و چند روزه گروه‌های مقاومت و طرف آمریکایی در شرق سوریه طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به دنبال افزایش تنش‌ها و درگیری با محور مقاومت نیستند زیرا آستانه تحمل آنان بیش از این نبوده و این امر دلایل مختلف سیاسی و نظامی از جمله کاهش بازدارندگی، افزایش قدرت مقاومت، کاهش همراهی کشورهای منطقه و… دارد.

حملات زمینی، آن هم به مواضع محور مقاومت که نیروهای آن تجربیات زیادی را در نبردهای زمینی به دست آورده‌اند، نیازمند یگان‌های مختلفی برای خط شکنی، درگیری و تثبیت منطقه می‌باشد که تعداد نیروهای ائتلاف آمریکایی و نیروهای عشایر سوری مخالف دولت بشار اسد، برای انجام این نقشه کافی نمی‌باشد.

با در نظر گرفتن این مسائل، درصد احتمال حمله زمینی آمریکا و متحدان به مواضع محور مقاومت در غرب فرات در سطح پایین قرار دارد اما هوشیاری، آمادگی و تقویت خطوط پدافندی مقاومت لازم می‌باشد. همچنین احتمال می‌رود ائتلاف آمریکایی، حملاتی را علیه مواضع مقاومت در شرق سوریه یا غرب عراق به بهانه‌های مختلف ترتیب دهد؛ این نوع حملات که مسبوق به سابقه می‌باشد، قطعا واکنش گروه‌های مقاومت را در پی خواهد داشت. رصد پروازهای اخیر هواگردهای آمریکایی نیز نشان می‌دهد که تمرکز اصلی آنها بر مناطق غربی عراق و شرق سوریه می‌باشد.

نگارنده بر این باور است که آمریکا قصد دارد طرح مخربی را در منطقه به مرحله اجرا درآورد؛ بر همین اساس لازم است قبل از آنکه دیر شود، محور مقاومت به صورت پیش دستانه اقداماتی را علیه اتاق فرماندهی آمریکایی‌ها در اربیل و بغداد ترتیب دهد تا دشمن در محاسبات خود تجدید نظر کند!

بیشتر بخوانید: تحرکات هوایی مشکوک آمریکایی‌ها در عراق و سوریه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.