اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه درگیری‌ها در جنین؛ یک نظامی اسرائیل کشته شد

  • کد خبر : 27918
  • 14 تیر 1402 - 11:09
ادامه درگیری‌ها در جنین؛ یک نظامی اسرائیل کشته شد
در ادامه درگیری‌ها میان نظامیان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین در جنین، یکی از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل کشته شد.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم صهیونیستی در ۱۳ تیر ماه، دور جدیدی از حملات زمینی و هوایی به جنین را آغاز کرد که طی این حملات، چند فلسطینی شهید و زخمی شدند. ساعاتی بعد، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار تلفات فلسطینی‌ها به ۱۲ شهید و ۱۲۰ زخمی افزایش پیدا کرده است.

در حالی که روز گذشته تبادل آتش میان نظامیان اسرائیلی و نیروهای مقاومت در جنین ادامه داشت، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از برگزاری جلسه امنیتی، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل دستور ادامه عملیات نظامی در جنین و حفظ آزادی عمل نیروهای زمینی برای تحقق اهداف مورد نظر را صادر کرده است.

در ادامه درگیری‌ها، کتیبه جنین، وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت یک فروند کوادکوپتر ارتش رژیم صهیونیستی را سرنگون کردند. ساعاتی بعد، یک فروند کوادکوپتر دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز بر فراز جنین توسط نیروهای مقاومت سرنگون شد. این پنجمین کوادکوپتر اسرائیلی است که از آغاز نبرد در جنین، سرنگون می‌شود.

همچنین نیروهای مقاومت در شامگاه سه‌شنبه، یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جنین منفجر کردند که بر اساس اعلام منابع محلی، باعث خسارت به خودرو و زخمی شدن سرنشینان آن شد.

همزمان با افزایش درگیری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یکی از نیروهای ویژه خود طی درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین در جنین خبر داد.

پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های عبری زبان از آغاز عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از جنین خبر دادند اما مقامات و فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی تاکنون در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.

شایان ذکر است نظامیان رژیم صهیونیستی در بامداد ۱۲ تیر ماه، عملیاتی به نام “خانه و باغ” را در اردوگاه جنین آغاز کردند. این عملیات اکنون وارد سومین روز شده و طبق اذعان تعدادی از رسانه‌های عبری، نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل در دست‌یابی به برخی اهداف از پیش تعیین شده ناکام مانده‌اند.

ویدیویی از انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جنین.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.