اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترتیبات مهمی در نشست تهران برای میدان نبرد سوریه اتخاذ شده است

  • کد خبر : 3307
  • 01 تیر 1395 - 10:15
ترتیبات مهمی در نشست تهران برای میدان نبرد سوریه اتخاذ شده است

کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد، فاصله کوتاه بین سفر وزیر دفاع روسیه به دمشق با نشست اخیر وزیران دفاع ایران، سوریه و روسیه در تهران نشانه ترتیبات مهم و هماهنگی بالای بین سه کشور در نشست تهران برای میدان نبرد در سوریه است. «ثابت محمد»، کارشناس نظامی و سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه در دمشق سفر […]

کارشناس نظامی سوریه تاکید کرد، فاصله کوتاه بین سفر وزیر دفاع روسیه به دمشق با نشست اخیر وزیران دفاع ایران، سوریه و روسیه در تهران نشانه ترتیبات مهم و هماهنگی بالای بین سه کشور در نشست تهران برای میدان نبرد در سوریه است.

«ثابت محمد»، کارشناس نظامی و سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه در دمشق سفر اخیر «سرگئی شویکو» وزیر دفاع روسیه به سوریه را حامل پیام‌های متعددی خواند و گفت، این سفر در وهله نخست تاکیدی به جهانیان در خصوص بالا رفتن سطح هماهنگی نظامی بین ۲ کشور برای مبارزه با تروریسم بود.

وی تاکید کرد: فاصله کوتاه بین این سفر با نشست اخیر وزیران دفاع ایران، سوریه و روسیه در تهران نشانه ترتیبات مهم و هماهنگی بالای بین سه کشور در نشست تهران برای میدان نبرد در سوریه است.

محمد افزود: سفر وزیر دفاع روسیه به سوریه تلاش رسانه‌های معاند در ترویج وجود اختلاف بین جبهه مقاومت با متحد روسی خود در خصوص سوریه را ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: سفر شویکو همچنین پیامی به دولت آمریکا داشت چون از داخل این کشور صداهایی درباره ضرورت حمله نظامی به سوریه شنیده می‌شود و در مقابل رئیس جمهور روسیه نیز اخیرا تصریح کرد که هر گونه حمله نظامی علیه سوریه تجاوز به این کشور محسوب می‌شود و با فرستادن وزیر دفاع خود به دمشق به حرف خود جامه عمل پوشاند.

کارشناس نظامی سوریه با بیان اینکه روابط نظامی بین سوریه و روسیه سابقه طولانی دارد، گفت: ملاقات‌های نظامی بین ۲ کشور و حتی بین کشورهای جبهه مقاومت به حکم ائتلاف و شراکت بین آنها مساله‌ای طبیعی است اما در اکثر اوقات محرمانه است مگر مقصودی برای آشکار شدن آن در کار باشد.

با گذشت سه روز از سفر «سرگئی شویکو» وزیر دفاع روسیه به سوریه، رسانه‌های سوری علت واقعی این سفر را اعلام کردند؛ روزنامه «میسلون» چاپ سوریه به نقل از «منابع آگاه سوری» نوشت:‌«سرگئی شویکو در این سفر، طرح جدید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را به همتای سوری خود «بشار اسد» ارایه کرد.»
براساس این طرح، به محض پایان یافتن مهلت آتش بس، جنگنده‌های روسی مواضع «جبهه النصره» و «جیش الفتح» را در استان حلب به شدت درهم می‌کوبند. هم‌اکنون مهلت آتش‌بس پایان یافته است. شویکو همچنین از جانب پوتین به بشار اسد اطمینان داده که روسیه بار دیگر با قدرت به میدان نبرد در سوریه برمی‌گردد.
شویکو در سوریه از پایگاه نظامی روسیه در استان «لاذقیه» موسوم به پایگاه «حمیمیم» و پایانه دفاع هوایی «اس-۴۰۰» نیز بازدید کرده بود. طی روزهای اخیر آمریکایی‌ها می‌گفتند احتمال دارد در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام گردد و جنگنده‌های روسی هدف قرار گیرند!
طی یک هفته اخیر جنگنده‌های روسی، هم تروریست‌های مورد حمایت آمریکا موسوم به «مخالفان میانه‌روی را هم هدف قرار داده بودند.»
کارشناسان با اشاره به تحولات میدانی سوریه که ارتش و نیروهای مقاومت در آن دست برتر را دارند، احتمال اصطکاک بیشتر میان روسیه و آمریکا را در خاک سوریه بعید نمی‌دانند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.