اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عطوان: هرقدر می‌خواهید با اسرائیل عادی‌سازی کنید؛ این دوره کوتاه است

  • کد خبر : 18007
  • 21 آذر 1397 - 13:53
عطوان: هرقدر می‌خواهید با اسرائیل عادی‌سازی کنید؛ این دوره کوتاه است

نویسنده سرشناس جهان عرب خطاب به حکام عربی نوشت:« هر جور می خواهید عادی سازی کنید؛ … این مرحله، کوتاه و گذراست، زمان این حقیقت را ثابت خواهد کرد. به گزارش اخبار جهادی، «عبدالباری عطوان» با انتشار یادداشتی در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» درباره تلاش‌های فشرده رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خود […]

نویسنده سرشناس جهان عرب خطاب به حکام عربی نوشت:« هر جور می خواهید عادی سازی کنید؛ … این مرحله، کوتاه و گذراست، زمان این حقیقت را ثابت خواهد کرد.

به گزارش اخبار جهادی، «عبدالباری عطوان» با انتشار یادداشتی در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» درباره تلاش‌های فشرده رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط خود با کشورهای عربی با این تیتر نوشت: نتانیاهو از بیم موشک‌های مقاومت و تونل‌های آن به سمت عادی سازی با دوستان جدید عرب خود گریخته است، اما این هدیه‌ای گرانبها به ایران و جبهه مقاومت است.».

نویسنده در ابتدای این یادداشت آورده است: قاعده طلایی که بنیامین نتانیاهو طی سال های گذشته هنگام مواجهه با مسائل تهدید کننده حکومتش بکار گرفته این است که به سلاح «روابط عمومی» که خوب از عهده آن برمی آید متوسل می‌شود و طناب نجات خود را در حکومت‌های عربی و دستاوردهای عادی سازی مجانی و شرم آور با آنها می‌بیند.

رای الیوم آورده است: در حال حاضر نتانیاهو با چالش‌های خطرناکی در سه جبهه روبه‌روست، نخست جنوب لبنان جایی که قدرت موشکی حزب الله و تجربیات آن در جنگ زمینی بالا رفته است. دوم در سوریه و در پرتو رشد قدرت ایران و بهبود اوضاع سوریه و ارتش آن و سوم در جبهه کرانه باختری است، جایی که مقاومت مسلحانه در حال شدت گرفتن است و در نوار غزه که رژیم صهیونیستی با شکست بزرگ در درگیری اخیر آنجا مجبور شد پس از ۴۸ ساعت درخواست آتش بس کند از بیم اینکه موشک‌های مقاومت به قلب تل آویو و حیفا برسند که البته در دور آتی و قریب الوقوع حتما خواهد رسید.

به عقیده نویسنده، نتانیاهو به جای روبه‌رو شدن با این چالش‌ها از بیم آنها به سمت عادی سازی و سخن گفتن از دستاوردها و پیشرفت‌هایی رفته تا نگاه‌ها را منحرف کرده و افکار عمومی اسرائیل را فریب دهد.

عطوان در ادامه به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که می‌گوید سلطان قابوس در دیدار با او موافقت کرد که هواپیماهای شرکت هوایی اسرائیلی ال‌عال بتوانند در پروازهای خود از منطقه از حریم هوایی عمان استفاده کنند.

بنیامین نتانیاهو که وزیر خارجه نیز هست، روز دوشنبه ۱۹ آذر در نشست سالانه سفیران اسرائیل، با اعلام این خبر گفت، پروازهای ال‌عال از آسمان عمان «بزودی آغاز می‌شود.

وی دو ماه پیش در دیداری غیرمنتظره همراه با یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی (موساد) و شمار دیگری از مقامات رژیم صهیونیستی دو روز مهمان سلطان قابوس در مسقط بود. این درحالی است که تا پیش از این سفر ظاهرا هیچ‌یک از کشورهای خلیج فارس با اسرائیل مناسبات سیاسی نداشتند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی روز دوشنبه خود همچنین گفت که بزودی هواپیماهای اسرائیلی در برخی مسیرها، از جمله به آمریکای لاتین، از حریم هوایی، سودان، چاد و مصر استفاده می‌کنند، تا زمان این پروازها کوتاه شود و این اقدامات در راستای بهبود روابط با کشورهای اسلامی و انزوای ایران صورت می گیرد.

به نوشته عطوان، خطرناک ترین حرفی که در این دیدار به زبان نتانیاهو آمد تاکید وی بر به حاشیه راندن کلی مساله فلسطین و عبور از آن برای رسیدن به عادی سازی با کشورهای عربی است و اینکه گفت: ما صلح با جهان عرب را در گرو صلح با فلسطینیان قرار نمی دهیم.

نتانیاهو همچنین اظهار داشت، رهبران عربی در ملاقات هایی که با آنها داشته است، گفته اند: به  ما منافعی امنیتی و اقتصادی داریم و می‌خواهیم از ثمره پیشرفت بهره ببریم، از همین رو از هم اینک به بعد عادی سازی روابطمان با اسرائیل را در گرو فلسطینیان قرار نمی‌دهیم.

رای الیوم افزود: پرواز هواپیمای ال عال در آسمان عمان تنها پس از دستیابی به توافقی مشابه همین با عربستان صورت می‌گیرد در حالی که نتانیاهو اعتراف کرد گفت‌وگوها تا به امروز پیشرفت مطلوبی نداشته است و امیدواریم که اصلا مذاکراتی نباشد که بخواهد پیشرفت داشته باشد اما عبور این هواپیماها از آسمان سودان هنوز معماست، چون هیچ مقام سودانی این موضوع را رد یا تکذیب نکرده است؛ اما سکوت رسمی سودان می تواند نشانه موافقت آن باشد.

این روزنامه آورده است: به باور لابی سودانی خروج از فهرست تروریسم آمریکا تنها از طریق ارتباط با اسرائیل ممکن می‌شود، یعنی این کوتاه‌ترین راه ممکن پس از شکست همه دیگر راه‌ها نظیر نزدیکی به عربستان به منظور تشدید دشمنی با ایران یا حضور در ائتلاف سعودی-اماراتی در جنگ یمن است اما، عبور هواپیماهای اسرائیلی راه حل بحران‌های اقتصادی و امنیتی سودان نیست و به سرکوب فساد در آنجا کمکی نمی‌کند.

عطوان گفت: جای تاسف است که دولت‌های عربی در دام عادی سازی گرفتار آمده اند که نتانیاهو بلاعوض و مجانی وضع کرده است، به گونه ای که اعراب با انصراف از آرمان‌های عربی و اسلامی ضربه‌ای کاری به پیکره طرح صلح عربی زدند که در همه اجلاس‌های سران عرب از زمان اجلاس سال ۲۰۰۲ بیروت به آن متعهد بودند.

نویسنده در ادامه پرسید: این امنیت و فناوری اسرائیل چیست که آمریکا، روسیه و چین ندارند  و به خاطرش اعراب را به سمت تل آویو کشانده است تا جایی که فرش قرمز برای نتانیاهو ووزرایش و تیم ورزشی آن در پایتخت های خود پهن می‌کنند؟

رای الیوم نوشت: این عادی‌سازی با نتانیاهویی که دستانش به خون کودکان غزه و غیرنظامیان بی گناه سوری آغشته است که با موشک‌های هواپیماهایش شهید می شوند، آنها را از مترسکی که از ایران ساخته و از ترفندی که اسرائیلی‌ها و متحدان آمریکایی آن برای ترساندن آنها به کار می‌گیرند در امان نمی‌دارد و نتایجی کاملا معکوس دارد، چون ما همواره از جنگ روابط عمومی حرف می زنیم؛ اولا ملت فلسطین و به همراه آنها بیشتر ملت‌های عرب هرگز تسلیم نمی شوند از جمله بیشتر کشورهای حاشیه خلیج فارس که با عادی سازی مخالفند و در برابر آن مقاومت می کنند و اسرائیل را دشمن همیشگی اعراب و مسلمانان قرار می‌دهند.

رای الیوم افزود: عادی سازی اعراب با اسرائیل گرانبهاترین هدیه ای است که دولت ها به ایران و جبهه مقاومت می‌دهند بخصوص در این اوضاع که این رژیم سرکش در ترس و سردرگمی بی سابقه ای به سر می‌برد و قدرت هژمونی آمریکا در سایه قدرت گیری کشورهای بزرگ جدیدی نظیر چین و روسیه و به زودی هند و کشورهای بریکس کاهش یافته است علاوه بر رسوایی های که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بار می آورد، روز به روز بیشتر می شود.

عطوان تاکید کرد: فرار نتانیاهو به سمت عادی سازی روابط با کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس نگاه ها را از سمت بحران‌های داخلی و خارجی اسرائیل منحرف نمی‌کند بله این مسائل را به هر طریقی به دوستان عرب جدید منتقل خواهد کرد، بخصوص در سایه طوفان اعتراضات مردمی که جهان را در نوردیده است و تصاویر آن را امروز در اردن و فرانسه شاهدیم، خدا می‌داند صحنه آتی آن کجاست اما به هر حال یک سونامی است که بی شک به وقوع خواهد پیوست.

عطوان نوشت: به عرب‌هایی که اقدام به عادی سازی روابطشان با اسرائیل کرده اند، بشارت می‌دهیم نتانیاهو این دوست تازه و صمیمی آنها  به رغم حرکات آکروباتیکش در قدرت نخواهد ماند، جبهه مقاومت هرگز تسلیم نمی‌شود و سناریوی کشف تونلی به طول ۴۰ متر در زیر مرزهای لبنان و سرزمین های اشغالی هرگز کسی را فریب نمی‌دهد.

رای الیوم در پایان آورده است: موشک‌های مقاومت که دقت و کارایی آنها افزایش یافته است، پاسخ قطعی به اسرائیل، خواهد بود و پوزه نتانیاهو و آنهایی که به وی تکیه کرده اند، به خاک خواهد مالید، هر جور می‌خواهید عادی سازی کنید و با رقص و آواز به استقبال هواپیماهای اسرائیل بروید، این مرحله، کوتاه و گذراست، زمان این حقیقت را ثابت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.