اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شرق و غرب رود فرات/ادامه کشتار مردم بی‌گناه با بمب‌های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 18019
  • 22 آذر 1397 - 22:55
آخرین تحولات میدانی شرق و غرب رود فرات/ادامه کشتار مردم بی‌گناه با بمب‌های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی

از شرق رود فرات خبر می‌رسد، حملات جنگنده‌های ائتلاف غرب به مناطق مسکونی شرق رود فرات ادامه دارد و دهها تن از اهالی کشته و زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی، براساس اطلاعات به دست امده، حملات گسترده و سنگین جنگنده های ائتلاف غربی با شلیک بمب های ممنوعه فسفری علیه مناطق مسکونی شرق رود فرات […]

از شرق رود فرات خبر می‌رسد، حملات جنگنده‌های ائتلاف غرب به مناطق مسکونی شرق رود فرات ادامه دارد و دهها تن از اهالی کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، براساس اطلاعات به دست امده، حملات گسترده و سنگین جنگنده های ائتلاف غربی با شلیک بمب های ممنوعه فسفری علیه مناطق مسکونی شرق رود فرات به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش بی وقفه ادامه دارد.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

به گزارش اخبار جهادی، شماری از اهالی ساکن در نوار ساحلی شرق رود فرات در جریان این حملات هوایی جان باختند و تعداد دیگر زخمی شدند؛ در یک هفته گذشته حدود ۶۰ تن از ساکنان شرق رود فرات در جریان حملات هوایی ائتلاف غربی کشته و زخمی شدند.

خبرها حاکیست با افزایش حملات هوایی، صدها تن از اهالی شرق رود فرات به سمت مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد و نقاط تحت کنترل دولت سوریه در غرب رود فرات پناه آوردند تا جان خود را نجات دهند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، عملیات نیروهای شبه نظامی کُرد برای تصرف دوباره مناطق از دست رفته در شرق رود فرات آغاز نشده و در حال حاضر، تروریست ها مساحتی در حدود ۲۴۵ کیلومتر مربع را در اشغال دارند.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

از حومه غربی شهر المیادین در غرب رود فرات خبر می رسد، دهها تن از عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی را علیه مواضع و ایستگاه دفاعی نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات این حملات اشاره کرد و افزود: تروریست ها عملیات خود را از مناطق بیابانی حومه غربی شهر المیادین آغاز کردند و درصدد بودند منطقه «صبیخان» را به اشغال دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای سوری و مقاومت (نیروهای لشکر فاطمیون و تیپ القدس) موفق شدند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند، گفت: پس از درگیری ها سنگین چند ساعته حملات عناصر تروریستی داعش در این محور به طور کامل دفع شد.

وی با توضیح این مطلب که تلاش تروریست های داعش برای نفوذ به منطقه «صبیخان» ناکام ماند، تصریح کرد: حدود ۳۰ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

این منبع میدانی از شهادت چند تن از نیروهای تیپ قدس (نیروهای مقاومت فلسطین) در جریان دفع حملات در منطقه «صبیخان» خبر داد و گفت: نام «محمد بشیر حفار» در لیست شهدا دیده می شود.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه «صبیخان» در حومه جنوبی شهر المیادین واقع شده است؛ این منطقه شهرهای المیادین و البوکمال را در غرب رود فرات به یکدیگر متصل می کند و تروریست ها درصدد بودند جاده ارتباطی میان این دو شهر مهم و راهبردی را مسدود کنند که ناکام ماندند.

 از نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریهخبر می رسد، درگیری میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش در حومه شهرک هجین همچنان در جریان است.

این شهرک مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در شرق رود فرات به شمار می آید؛ به گفته منابع میدانی، درگیری ها میان تروریست های داعش و نیروهای شبه نظامی کُرد در حومه ارتفاعات «باغور» گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.