اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مخالفت «ماتیس» با درگیری ارتش آمریکا با نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در جنوب این کشور

  • کد خبر : 9275
  • 27 خرداد 1396 - 12:45
مخالفت «ماتیس» با درگیری ارتش آمریکا با نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در جنوب این کشور

مجله فارن‌پالیسی گزارش داده وزارت دفاع آمریکا در روزهای گذشته با طرح مقام‌های کاخ سفید برای ایجاد درگیری مستقیم با نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در جنوب این کشور جنگ‌زده مخالفت کرده است. به گزارش اخبار جهادی ،دو تن از مقام‌های کاخ سفید با ارائه طرح‌هایی در روزهای گذشته به دنبال وسعت بخشیدن به دامنه جنگ […]

مجله فارن‌پالیسی گزارش داده وزارت دفاع آمریکا در روزهای گذشته با طرح مقام‌های کاخ سفید برای ایجاد درگیری مستقیم با نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در جنوب این کشور جنگ‌زده مخالفت کرده است.

به گزارش اخبار جهادی ،دو تن از مقام‌های کاخ سفید با ارائه طرح‌هایی در روزهای گذشته به دنبال وسعت بخشیدن به دامنه جنگ در سوریه بوده‌اند. آنها، به گفته منابع آگاه، این جنگ را به منزله فرصتی برای مقابله با ایران و نیروهای ادعایی تحت حمایت آنها در میدان نبرد سوریه می‌بینند.

به نوشته «فارن‌پالیسی»، «ازرا کوهن-واتنیک»، مدیر ارشد بخش اطلاعات در شورای امنیت ملی آمریکا و «درک هاروی»، مشاور ارشد این شورا در امور خاورمیانه خواسته‌اند رویکرد آمریکا را در منطقه جنوب سوریه تهاجمی‌تر کنند. ارتش آمریکا در روزهای گذشته بارها مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آنها را در همین منطقه بمباران کرده است.

دو منبع آگاه به «فارن‌پالیسی» گفته‌اند طرح‌های این مقام‌های کاخ سفید به نحوی بوده که حتی عصبانیت افرادی مانند «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا که از دیرباز به عنوان چهره‌ای طرفدار تقابل‌جویی با ایران شناخته می‌شده را به همراه داشته است.

جنگنده‌های آمریکا بارها در خلال هفته‌های گذشته با هدف جلوگیری از پیش‌روی ارتش سوریه به سمت نقطه صفر مرزی با عراق و پیوستن آنها به نیروهای «حشد الشعبی» در این منطقه مواضع نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را مورد هدف قرار داده‌اند.

علی‌رغم این تلاش‌های تقابل‌جویانه از سوی برخی مقام‌های کاخ سفید مقام‌های پنتاگون گفته‌اند «جیمز متیس»، فرماندهان نظامی و دیپلمات‌های ارشد آمریکا همگی با پیشنهادهایی که ممکن است به ایجاد جبهه‌ای جدید علیه ایران و نیروهای تحت حمایت آن در جنوب شرق سوریه منجر شود، مخالفت کرده‌اند. آنها چنین طرح‌هایی را حرکتی خطرناک می‌بینند که می‌تواند ایالات متحده آمریکا را وارد نوعی درگیری خطرناک با ایران بکند.

جیمز ماتیس و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و «برت مگ‌گورک»، دیپلمات آمریکا ناظر بر ائتلاف آمریکا علیه داعش همگی حامی دیدگاه بیرون راندن داعش از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی هستند.

این اولین باری نیست که «ماتیس» و «دانفورد» با طرح‌هایی از کاخ سفید مخالفت کرده‌اند که به نظر آنها بی‌پروا و بدون تأمل بوده‌اند. آنها، قبل از این هم با طرحی مخالفت کرده بودند که خواستار اعزام نیروهای زمینی آمریکا به سوریه برای نابود کردن داعش استوار بود.

جدیدترین اختلاف، با اقدام چند ماهه کاخ سفید در بازبینی سیاست‌هایش در قبال ایران همزمان شده است. این بازبینی، علاوه بر توافق هسته‌ای ایران، نقش ادعایی افسران نظامی این کشور در حمایت از ارتش سوریه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مقام‌های طرفدار تقابل‌جویی با ایران چه در داخل و چه در خارج دولت ترامپ جنگ سوریه را بزنگاهی حساس می‌بینند که سرنوشت ماندن سوریه و عراق در حیطه نفوذ ایران یا آمریکا را تعیین خواهد کرد. طرفداران تقابل‌جویی معتقدند که در صورتی که کاخ سفید رویکردی منفعل اتخاذ کند، تهران به بازیگری مسلط، با یک کریدور جغرافیایی از میان کشورهای عراق، سوریه و لبنان تبدیل خواهد شد.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.