اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موافقت سوریه با واگذاری پایگاه به روسیه

  • کد خبر : 5557
  • 26 مهر 1395 - 16:11
موافقت سوریه با واگذاری پایگاه به روسیه

موافقتنامه واگذاری ۴۹ ساله پایگاه دریایی طرطوس از سوی سوریه به روسیه وتبدیل کاربری آن از پشتیبانی به عملیات نظامی بین این دو کشور امضا می شود. به گزارش اخبار جهادی ، وزارت دفاع روسیه پیس از این خبر برنامه ارتقای پایگاه طرطوس به حالت نظامی برای استفاده از یگان رزمی دریایی این کشور را […]

موافقتنامه واگذاری ۴۹ ساله پایگاه دریایی طرطوس از سوی سوریه به روسیه وتبدیل کاربری آن از پشتیبانی به عملیات نظامی بین این دو کشور امضا می شود.

به گزارش اخبار جهادی ، وزارت دفاع روسیه پیس از این خبر برنامه ارتقای پایگاه طرطوس به حالت نظامی برای استفاده از یگان رزمی دریایی این کشور را اعلام کرده بود که باید در پارلمان تصویب شود.
شبکه راشا تودی روز دوشنبه در این باره گزارش داد: یک مقام دوما اعلام کرد که براساس برنامه ریزی انجام شده، روسیه حق استفاده از پایگاه دریایی طرطوس را برای ۴۹ سال می گیرد.
مقام روسی که نام وی معرفی نشده، افزوده است: این موافقتنامه در طول یک ماه برای اظهار نظر پارلمانی در دوما بررسی می شود.
سرتیپ سمیر سلیمان رییس بخش اطلاع رسانی ارتش سوریه نیز در این باره به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت: پایگاه دریایی روسیه در بندر طرطوس توانمندی نظامیان سوری را نیز بیشتر می کند تا زودتر علیه گروههای تروریستی پیروز شویم.
این تصمیم پس از استقرار مجموعه سامانه دفاعی اس ۳۰۰ روسیه در پایگاه طرطوس اعلام شده است که افزون بر تامین امنیت نیروهای این کشور، از یگان های ارتش سوریه در برابر حمله های هوایی ائتلاف آمریکایی ضدسوری حفاظت کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته پیش نیز موافقتنامه استقرار بلندمدت یگان های عملیاتی نیروی هوافضای این کشور در پایگاه حمیمیم سوریه را که مورد تایید پارلمان قرار گرفته بود، امضا کرد.
روسیه دو روز پیش یک گروه دریایی به فرماندهی ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف شامل رزمناو اتمی پطر کبیر و ناوهای سورومورسک، ویتسه آدمیرال کولاکوف و یک ناو پشتیبانی به دریای مدیترانه اعزام کرد که قرار است در سواحل شرقی سوریه مستقر شوند.
این برنامه در چارچوب تقویت یگان دریایی این کشور در دریای مدیترانه صورت می گیرد که تاکنون در اجرای عملیات ضد تروریستی علیه داعش و جبهه النصره نیز شرکت داشته است.
مقام های روسیه برای تامین امنیت مدیترانه اهمیت زیادی قائل هستند.
در زمان حاضر، روسیه با استفاده از پایگاه طرطوس بیش از ۱۵ ناو جنگی و کشتی پشتیبانی در مدیترانه دارد که هر یگان پس از پایان ماموریت با ناوهای دیگری جایگزین می شود و به این ترتیب ناوگروه روسی همیشه با ماموریت دفاع از سواحل سوریه در این پهنه آبی مستقر است.
این تدابیر همزمان با برنامه آمریکا و انگلیس برای افزایش حضور نظامی در دریای مدیترانه صورت می گیرد.
روسیه از هفتم مهرماه سال گذشته براساس درخواست دولت سوریه با استفرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی، ناوها و زیر دریایی در کنار بمب افکن های قاره پیما، مواضع گروه های تروریستی ضد سوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی غربی بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران می کند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.