اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

القدس العربی: برخی رژیم‌های عربی مولد و حامی تروریسم هستند

  • کد خبر : 21657
  • 25 تیر 1398 - 13:03
القدس العربی: برخی رژیم‌های عربی مولد و حامی تروریسم هستند
القدس العربی نوشت: رژیم‌های مستبد عربی منبع اصلی تروریسم در جهان هستند. آنها از تروریسم به نفع خود بهره‌برداری کرده و به منظور غلبه بر مخالفان یا تثبیت سلطنت روی تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کنند.

القدس العربی نوشت: رژیم‌های مستبد عربی منبع اصلی تروریسم در جهان هستند. آنها از تروریسم به نفع خود بهره‌برداری کرده و به منظور غلبه بر مخالفان یا تثبیت سلطنت روی تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش اخبار جهادی،مهم‌ترین تئوری در ارتباط با تشکیل یک دولت این است که دولت‌ها بر پایه «قراردادی اجتماعی» بین حاکم و ملت استوار است. تحت این قرارداد ضمنی بین دو طرف، مردم بخشی از حقوق و آزادی‌های خود را از دست می‌دهند تا در ازای آن دولت‌ برخی دستاوردها برایشان داشته باشد که مهم‌ترین آن حفاظت از آنها و اموال و دارایی و خانواده‌هایشان است و بدین شکل دولت‌ها تشکیل می‌شوند.

محمد عایش، نویسنده فلسطینی با ذکر این مقدمه در یادداشتی برای روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی با عنوان «رژیم‌هایی عربی تروریسم را می‌سازند و از آن پشتیبانی می‌کنند»، نوشت: بعضی از دولت‌های عربی که هیچ یک از نظریه‌های سیاسی را اعمال نمی‌کنند، گروه‌هایی جنایتکارند نه نظام سیاسی. این گروه‌ها به جای حفاظت از شهروندان خود تهدیدی برای آنها محسوب می‌شوند. یعنی این که در «قرارداد اجتماعی» افراطی عمل می‌کنند و دولت سرباری برای شهروندان خود و نه یک محافظ و منبع رفاه محسوب می‌شود.

این روزنامه افزود: نظام سیاسی که مخالفانش را با قتل و ترور تعقیب می‌کند و مردم را به خاطر عقایدشان، با دستگیری و سوء استفاده مجازات می‌کند، نمی‌تواند بخشی از یک نظام باشد، زیرا دولت تنها توسط قانون و بر مبنای حفظ نظم عمومی اداره می‌شود و وظیفه اصلی آن حفاظت از شهروندان و نه تهدید آنهاست. هنگامی که نخبگان حاکم قانون شکنی می‌کنند به یک باند جنایتکار یا سازمان تروریستی تبدیل می‌شوند، اما زمانی که دولت از شهروندان خود محافظت نمی‌کند، به این معنی است که شکست خورده است و نیاز به آن منتفی می‌شود.

نویسنده تصریح کرد: هنگامی که می‌شنویم یک کشور عربی با القاعده علیه شهروندانش همکاری می‌کند و یک سرکرده همین گروه تروریستی با سه شاهزاده عرب ارتباط دارد، یک کشور عربی دیگر افراطی‌ها را با پول و اسلحه برای مقابله با دشمنان خود در نقاط مختلف به خدمت می‌گیرد همه این‌ها تایید می‌کند که رژیم‌های  مستبد عربی منبع اصلی تروریسم در جهان هستند. علاوه بر اینکه از تروریسم به نفع خود بهره‌برداری کرده و  به منظور غلبه بر مخالفان سیاسی خود و یا تثبیت سلطنت خود روی تروریسم سرمایه گذاری می‌کنند.

به عقیده عیاش، برخی از رژیم های عربی که به استبداد و خشونت مشهورند  به جزء جدایی ناپذیر سیستم تروریستی در جهان تبدیل شده اند.

آنها تروریسم را تولید می‌کنند و در سه سطح از آن حمایت می‌کنند:

اولین سطح آن است که با استبداد و سلطه گری مردم خود را  سرکوب می‌کنند و افرادی ناامید، ناامید و محروم بار می‌آورند که هیچ امیدی به تغییر صلح آمیز ندارند و به خشونت و افراط گرایی کشیده می‌شوند.

سطح دوم در فرایند تولید تروریسم عربی این است که برخی از رژیم‌ها به افراط گرایی مذهبی برای مبارزه با مخالفان سیاسی خود اعم از مخالفان شیعه یا  از بین ایرانی‌ها متوسل می‌شوند با این عنوان که افراط‌گراها و فرقه‌گراها بیشتر از  مسلمانان  سنی جذب ایده تکفیر می‌شوند.

سطح سوم، همکاری مستقیم برخی از رژیم‌های عربی با سازمان‌های تروریستی است یا برای ورود به جنگ‌های نیابتی یا برای از بین بردن مخالفان و یا استفاده از آنها برای خلط  تروریسم و خشونت با مخالفت سیاسی به منظور توجیه سرکوب سیاسی توسط رژیم یا سیستم حاکمیتی است.

القدس العربی نوشت: بازی تروریسمی که از سال‌ها و حتی دهه‌ها قبل از آن دنیایی را به خود مشغول کرده است، به تدریج لو رفته است و معلوم شد که برخی از رژیم‌های عربی در تولید تروریسم، بازیافت و بهره‌گیری از آن و سرمایه‌گذاری در آن مشارکت دارند و این بدان معنی است که دین اسلام و جنبش‌های اسلامی میانه رو هیچ ربطی به این پدیده ندارند.

بلکه تروریسم یک ابزار سیاسی است که بعضی از رژیم‌های بحران زده در منطقه ما از آن استفاده می‌کنند  و جهان متمدن اگر در مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع و شریان‌های تروریسم جدی است، باید از پشتیبانی رژیم‌های مستبد عربی دست بردارد، حمایت خود را متوجه نیروهای دموکراتیک و آزادی خواه کند  و برای  ایجاد رژیم‌های دموکراتیکی تلاش کند که خواسته‌ها و آرزوهای  ملت‌هایشان را برآورده کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.