اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

توهین‌کنندگان به اردوغان روانه زندان شدند

  • کد خبر : 2277
  • 26 فروردین 1395 - 14:52

پنج تن از شهروندان ترکیه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور روانه زندان شدند. به گزارش پرس تی وی، خبرگزاری «دوغان» ترکیه روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) گزارش داد، پنج تن از شهروندان استان «شانلی اورفا» به اتهام آسیب زدن به وجهه رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی به زندان رفتند. […]

turkish-prime-minister-recep-tayyip-erdoganپنج تن از شهروندان ترکیه به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور روانه زندان شدند.

به گزارش پرس تی وی، خبرگزاری «دوغان» ترکیه روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) گزارش داد، پنج تن از شهروندان استان «شانلی اورفا» به اتهام آسیب زدن به وجهه رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی به زندان رفتند.

این خبرگزاری همچنین از دستگیری نفر ششمی هم خبر داد که بعداً آزاد شد.

وزیر دادگستری ترکیه در ماه گذشته میلادی (مارس) گفته بود، از زمان انتصاب رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور این کشور در اوت ۲۰۱۴ میلادی، تا کنون تقریباً ۲ هزار نفر به اتهام توهین به رئیس جمهور تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

مواردی از این دست سبب افزایش نگرانی ها نسبت به موضوع آزادی بیان در ترکیه و متهم شدن اردوغان به سرکوب آزادی مطبوعات و نهادهای غیردولتی شده است.

این در حالی است که اردوغان بارها این اتهامات را رد کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا نیز در تاریخ ۱۳ فروردین ضمن انتقاد از دولت ترکیه به علت سرکوب آزادی مطبوعات در این کشور از اردوغان خواست از در پیش گرفتن راهبردِ حمله به رسانه ها دست بردارد.

اوباما گفته بود: «بر کسی پوشیده نیست که ترکیه روش هایی را در پیش گرفته که مرا نگران کرده است. از دید من، رویکردی که آنها (دولت ترکیه) در قبال مطبوعات در پیش گرفته اند، ممکن است ترکیه را به سمت مسیری نگران کننده پیش ببرد.»

اردوغان سپس ضمن رد سرکوب آزادی مطبوعات در ترکیه گفته بود انتقادات اوباما در این خصوص وی را به شدت آزرده کرده است.

تابناک

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.