اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استقبال اردوغان از محمود عباس در آنکارا

  • کد خبر : 24714
  • 02 شهریور 1401 - 10:58
استقبال اردوغان از محمود عباس در آنکارا
رئیس جمهور ترکیه علی‌رغم تلاش‌های اخیر برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مراسمی رسمی در شهر آنکارا از محمود عباس استقبال کرد.

به گزارش اخبار جهادی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در مراسمی مرسمی در مجتمع ریاست جمهوری کشورش در پایتخت کشورش از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان و عباس وارد مذاکراتی رو در رو که متعاقب آن یک کنفرانس خبری مشترک برگزار می شود شدند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، موضوع مذاکرات آنها، روابط ترکیه-فلسطین و جدیدترین تحولات در قضیه درگیری اسرائیل-فلسطین و دیگر مسائل بین المللی و منطقه ای بوده است.

آنها همچنین به بحث درباره راه های تقویت همکاری دوجانبه می پردازند.

این سفر سه روزه محمود عباس به ترکیه در حالی انجام می شود که ترکیه در اقدامی متناقض با مواضعی که در حمایت از تقویت روابطش با فلسطین اتخاذ می کند، به سراغ اتخاذ گامهایی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفته است.

در این راستا چند روز قبل گزارش شد که ترکیه تصمیم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با این رژیم و تبادل مجدد سفیر و سرکنسول با آن بعد از چهار سال تعلیق این روابط گرفته است.

آنکارا با وجود این تلاشش برای نزدیک شدن به اسرائیل اما مکررا ادعا کرده که تغییری در موضعش در قبال مساله فلسطین نیز ایجاد نشده و از به اصطلاح «راه حل دو کشوری» برای پایان دادن به درگیری چند دهه ای میان اسرائیل و فلسطین حمایت می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.