اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آنکارا: آماده‌سازی دیدار اردوغان و اسد پس از نشست وزیران انجام می‌شود

  • کد خبر : 26545
  • 21 فروردین 1402 - 19:42
آنکارا: آماده‌سازی دیدار اردوغان و اسد پس از نشست وزیران انجام می‌شود
وزیر خارجه ترکیه خبر داد که آماده سازی دیدار میان رؤسای جمهور ترکیه و سوریه در جریان نشست وزیران در مسکو در ماه می انجام خواهد شد.

به گزارش اخبار جهادی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که نشست در سطح وزیران  درباره سوریه در ماه می آینده برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: «به دنبال دستاورد سیاسی از دیدار میان اردوغان و بشار اسد یا هر دیدار دیگر در سطح وزیران نیستیم».

وی اضافه کرد: «آماده سازی برای دیدرا میان اردوغان و اسد در جریان نشست وزیران در مسکو در ماه می انجام خواهد شد».

چاووش اوغلو گفت: «نقشه راه مخصوص درباره سوریه شامل برگزاری دیدار میان سران ترکیه، سوریه، روسیه و ایران خواهد بود».

وزیر خارجه ترکیه افزود: «جدول زمانی بازگشت سفرای بین مصر و ترکیه در جریان سفر وزیر خارجه مصر به آنکارا طی روزهای آتی مشخص خواهد شد».

وی همچنین خبر داد که اردوغان و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر پس از برگزاری انتخابات ترکیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

از سوی دیگر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزارت امور خارجه روسیه  در نشست خبری در مسکو گفت: «تدارکات برای نشست وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه ادامه دارد و بهتر است هر چه زودتر  این نشست برگزار شود».

بوگدانوف گفت: «ما در حال آماده شدن هستیم. باید در آینده نزدیک تاریخی را تعیین کنیم که برای هر چهار وزیر قابل قبول باشد».

این مقام روس با اشاره به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در اواسط ماه مه در مورد اینکه آیا این نشست ممکن است پس از انتخابات برگزار شود، گفت: «هرچه زودتر بهتر. ما پیشنهادات خود را ارائه کرده‌ایم، اما هنوز زود است که بگوییم زیرا پاسخ نهایی از سوی همکارانمان دریافت نکرده‌ایم».

وی با بیان این که معاونان وزرای خارجه چهار کشور در جریان نشست خود بر روی یک سند کار کردند، گفت «از لحاظ نظری، نشستی در چنین سطحی (نشست وزرای خارجه) باید با بیانیه نهایی به پایان برسد». این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در مورد اینکه آیا این بدان معناست که سوریه از خواسته‌های خود عقب نشینی کرده، گفت: «خیر، آنها این را درخواست نکرده‌اند».

تلاش‌ها برای برگزاری نشست چهارجانبه میان سوریه، ترکیه، ایران و روسیه در حالی جریان دارد که دمشق همچنان تاکید دارد که به حضور ترکیه در خاک سوریه باید پایان داده شود و نیروهای ترکیه از خاک این کشور خارج شوند. طبق گزارش رسانه‌های سوری، از جمله شروطی که دمشق برای عادی‌سازی روابط با ترکیه مطرح کرده، «توقف حمایت ترکیه از سازمان‌های تروریستی مسلح و کمک به مبارزه با تروریسم و عدم مداخله در امور داخلی سوریه است».

«الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با روزنامه سوریه «الوطن» خبر داد که نشست چهارجانبه وزرای خارجه سوریه، ترکیه، ایران و روسیه به ماه مه آینده موکول شده است. سفیر روسیه گفت نشستی که انتظار می‌رفت روز دوشنبه برگزار شود، به اوایل ماه مه موکول شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.