اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحرکات هوایی مشکوک آمریکایی‌ها در عراق و سوریه

  • کد خبر : 28101
  • 25 تیر 1402 - 21:35
تحرکات هوایی مشکوک آمریکایی‌ها در عراق و سوریه
بررسی‌ تحرکات هواگردهای آمریکایی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد که فعالیت‌های مخرب آنها در عراق و سوریه رو به افزایش می‌باشد؛ اقداماتی که تاکنون هدف از انجام آن مشخص نیست.

هواگردهای آمریکایی طی روزهای اخیر، پروازهای متعددی را بر فراز مناطق مختلف عراق و مناطق شرقی سوریه انجام دادند. علاوه بر انجام پروازهای ترابری و افزایش فعالیت خطوط امان-بغداد، العدید-بغداد، اربیل-بغداد، عین الاسد-العدید و بالعکس، پرواز هواپیماهای آمریکایی از مبدا پایگاه هوایی رامشتاین آلمان به پایگاه هوایی العدید قطر نیز با افزایش همراه بوده است.

همچنین آسمان بغداد طی روزهای اخیر شاهد پرواز بالگردهای آمریکایی از مبدا مرکز حمایت دیپلماتیک یا پایگاه هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به مقصد سفارت آمریکا در عراق و هلی‌پد آمریکایی‌ها در ضلع شمالی سفارت ایتالیا در بغداد می‌باشد. این در حالی است که در قوانین بین المللی به هیچ کشوری اجازه اقدامات و فعل و انفعالات نظامی در محدوده سفارت خود در دیگر کشورها داده نشده است؛ پاسخ به این سؤال بسیار ضروری است که در چنین وضعیتی آیا سفارت امریکا در بغداد مشمول مصونیت دیپلماتیک می‌شود یا خیر؟

بیشتر بخوانید: مرکز حمایت دیپلماتیک یا پایگاه هوایی آمریکا در بغداد؟ (تصویر)

این تحرکات در حالی صورت گرفته است که ائتلاف آمریکایی طی هفته‌ی گذشته، جلسه‌ای را با حضور بزرگان قبایل حمص و صحرای سوریه در پایگاه التنف واقع در استان حمص سوریه برگزار کرد. پس از این جلسه، شبکه لبنانی المیادین به نقل از منابع محلی اعلام کرد که تحرکات نیروهای ائتلاف آمریکایی و عوامل وابسته به آن در شرق رود فرات با هدف حمله به مواضع ارتش سوریه و محور مقاومت در کرانه غربی رود فرات افزایش یافته است.

همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال حمله به مواضع محور مقاومت در کرانه غربی رود فرات، پرواز هواگردهای آمریکایی به ویژه هواپیمای Bombardier E-11A که وظیفه رله ارتباطات رادیویی و ایجاد درگاه‌های ارتباطی میان واحدهای عمل کننده در میدان نبرد را برعهده دارد، بر فراز مناطق غربی عراق و شرقی سوریه به شدت افزایش یافته است. این سومین پرواز هواپیمای Bombardier E-11A طی ۴۸ ساعت اخیر بر فراز استان دیرالزور سوریه می‌باشد.

علاوه بر این موضوع، رسانه‌های آمریکایی به نقل از فرماندهان این کشور گزارش دادند که طی روزهای آتی، ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی به شمال سوریه منتقل خواهند شد.

تاکنون علت افزایش تحرکات آمریکایی‌ها در سوریه و عراق مشخص نشده است اما آنچه که مشهود می‌باشد، این تحرکات غیرعادی، خبر از نیت شوم آنها در راستای کاهش امنیت منطقه و افزایش تنش‌ها می‌دهد؛ به ویژه آنکه گروه‌های مقاومت عراق به دنبال اخراج هر چه زودتر آمریکایی‌ها از این کشور می‌باشند و احتمال می‌رود که حملات علیه آمریکایی‌ها در عراق طی هفته‌های آتی از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اهداف آمریکا از نقل و انتقال نیروهای نظامی در شمال عراق و مناطق مرزی سوریه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.