اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مرکز حمایت دیپلماتیک یا پایگاه هوایی آمریکا در بغداد؟ (تصویر)

  • کد خبر : 27130
  • 26 اردیبهشت 1402 - 21:34
مرکز حمایت دیپلماتیک یا پایگاه هوایی آمریکا در بغداد؟ (تصویر)
تصاویر ماهواره‌ای به‌دست آمده از فرودگاه بغداد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در پوشش فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک، به انجام اقدامات نظامی و اطلاعاتی می‌پردازند.

به گزارش اخبار جهادی، در سایه کاهش حملات مقاومت در عراق و افزایش حملات به نیروهای آمریکایی در سوریه، تحرکات آمریکایی‌ها طی ماه‌های اخیر در عراق افزایش یافت زیرا پایگاه‌های آمریکایی در عراق، به نوعی عقبه‌ی پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه محسوب می‌شوند. به همین بهانه، ارتش آمریکا مقداری نیرو و تجهیزات از طریق زمینی و هوایی به پایگاه‌های خود در عراق منتقل کرد و تعداد پرواز هواگردهای جاسوسی خود بر فراز مناطق مرزی عراق و سوریه را افزایش داد.

به تبع افزایش نیروها و تجهیزات در عراق، فعالیت مرکز BDSC نیز افزایش یافت. مرکز حمایت‌ دیپلماتیک بغداد (BDSC) یکی از پایگاه‌های مهم آمریکایی‌ها در عراق می‌باشد که پذیرای تعداد قابل توجهی بالگرد و هواپیمای نظامی می‌باشد. این مرکز ۳۵۰ هکتاری در فرودگاه بغداد و در نزدیکی پایگاه ویکتوری واقع شده است. در این مرکز که توسط وزارت امور خارجه آمریکا اداره می‌شود، دستکم ۴۱ آژانس و گروه و مجموعا ۱۶۰۰ پرسنل مشغول به فعالیت هستند.

تصاویر ماهواره‌ای از مرکز BDSC نشان می‌دهد که انواع بالگردها مانند بالگرد sikorsky hh-60l black hawk و CHINOOK و همچنین تعدادی هواپیما مانند Beech C-12U-3 Huron و C130 در این مکان مستقر شده‌ است.

آمریکایی‌ها به بهانه انجام امور دیپلماتیک در این مکان مشغول به فعالیت هستند اما رصدهای پرواز نشان می‌دهد که تعداد پرواز هواگردها از این پایگاه به مناطق و کشورهای منطقه طی ماه‌های اخیر افزایش داشته است. همچنین رصدها نشان می‌دهد که چند فروند بالگرد نظامی طی ماه‌های اخیر از این پایگاه سوی مناطق مختلف بغداد به پرواز درآمدند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از مردم و جناح‌های سیاسی عراقی نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور اعتراض دارند. فعالیت این پایگاه در کنار سایر پایگاه‌های آمریکایی مانند ویکتوری، الحریر، اربیل، عین الاسد، التاجی و بلد نشان از اهمیت عراق برای آمریکایی‌ها و سرمایه‌گذاری واشنگتن در این کشور می‌باشد.

استمرار این اقدامات و عدم خروج نظامیان آمریکایی از عراق باعث شده است که بسیاری از مردم این کشور به مقامات خود در خصوص ادامه حضور آمریکایی‌ها معترض شوند. تحلیلگران و رسانه‌های عراقی نیز با انتشار کاریکاتور، یادداشت و اخبار مختلف می‌گویند سفارت آمریکا که باید به امورات سیاسی و دیپلماتیک بپردازد، با استقرار تجهیزات و تسلیحات نظامی سنگین به یک پایگاه بزرگ نظامی در بغداد تبدیل شده و کارکنان این مرکز مشغول به فعالیت‌های ضد عراقی می‌باشند.

به هر روی، علی‌رغم وعده‌های مقامات آمریکایی و عراق نه تنها حضور آمریکایی‌ها در عراق نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است بلکه آنها همچنان در حال برنامه‌ریزی و اقدام علیه عراق و کشورهای اطراف آن می‌باشند.

بیشتر بخوانید: یادداشت: فلسفه موجودیت گروه‌های مقاومت جدید التاسیس در عراق چیست؟

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.