اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعلام پایان جنگ پنج روزه توسط دبیرکل جنبش جهاد اسلامی؛ النخاله: از تمامی حامیان مقاومت تشکر می‌کنیم

  • کد خبر : 27084
  • 24 اردیبهشت 1402 - 7:54
اعلام پایان جنگ پنج روزه توسط دبیرکل جنبش جهاد اسلامی؛ النخاله: از تمامی حامیان مقاومت تشکر می‌کنیم
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی از توافق آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و اسرائیل و پایان نبرد فعلی خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه به مناسبت پایان جنگ پنج روزه میان ارتش اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین به سخنرانی پرداخت.

النخاله ضمن اشاره به پایان دور دیگری از رویارویی با رژیم صهیونیستی تحت نام “ثأر الاحرار” گفت: در این دور، عزیزترین فرزندان خود و رهبران شهیدی را از دست دادیم که حضورشان برای نهضت جهاد و گردان‌های دلاور آن ارزش زیادی داشت و شهادت آنها چراغ راه مبارزه ما خواهد بود. ما بسیاری از عزیزانمان را که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، از دست دادیم. ما با همه آنها با سربلندی وداع کردیم.

وی اظهار داشت: مردم فلسطین شامل امثال رهبران بزرگ و فرماندهان سرایا قدس که به فیض شهادت رسیدند یا عزیزترین دارایی‌های خود از جمله جان و فرزندانشان را تقدیم کردند، هرگز شکست نخواهد خورد و همچنان پرچم قدس را برافراشته و برای آزادسازی آن تلاش خواهند کرد. صهیونیست‌ها می‌خواستند خون برادرانمان و خانواده‌هایمان را پایمان کرده و سکوت کنیم و جانمان را با ذلت و ظلم بخریم. آنها از ما می‌خواستند که ما به روش آنها و زیر پوتین سربازانشان به زندگی خود ادامه دهیم. اما مجاهدان شجاع و جسور فلسطین از گردان‌های پیروز قدس به سوی آنها قیام کردند و از پایمال کردن خون‌هایمان خودداری کردند.

النخاله ضمن اشاره به اینکه مردم فلسطین شهدا و خسارات مادی زیادی را تقدیم کردند اما این وضعیت ارزشش را داشت، تاکید کرد: و پیام مردم ما باید مانند پنج روز گذشته باشد که همه شهرهایشان زیر بُرد موشک‌های سرایا القدس و مقاومت فلسطین بود و همه شما نظاره‌گر جمعیت آنها بودید که در پناهگاه‌ها پنهان شده بودند یا با وحشت و ترس زیر ایستگاه‌های اتوبوس مخفی می‌شدند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه این روزها برای مردم فلسطین روزهای افتخار و عزت است، تصریح کرد: آری، سرایا القدس و رزمندگان دلاور آن در این نبرد، پیش‌قراول مقاومت و نوک پیکان آن بودند، اما مقاومت با همه جناح‌هایش، قدرتمند بود. دیواری که مقاومت رزمندگان دلیر ما در سرایا القدس بر آن استوار بود. ما این فرصت را از دشمن گرفتیم که ما را از هم جدا کند و آنچه را که شد تحمل کردیم تا موضع مقاومت یکپارچه و محکم و استوار بماند. در اینجا ما با سلاح‌های خود از این نبرد بیرون می‌آییم و مبارزان ما هنوز در میدان بوده و همیشه آماده مبارزه با هر تجاوزی هستند.

وی در پایان افزود: از همه کسانی که در کنار مقاومت و سرایا القدس بودند، در راس آنها جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله و برادران‌مان در مصر و قطر که تلاش‌های زیادی انجام دادند تا ما تجاوز را مهار کنیم، تشکر می‌کنم.

شایان ذکر است حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد ۱۹ اردیبهشت ماه تحت قالب عملیاتی موسوم به “سپر و پیکان” با ترور سه تن از فرماندهان ارشد سرایا القدس آغاز شد و تا شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه ادامه یافت. پس از فشار طرف‌های مختلف و موافقت گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل، در حوالی ساعت ۲۳ (به وقت فلسطین) توافق آتش‌بس میان طرفین اجرایی شد اما درگیری‌های پراکنده در نقاطی همچنان برقرار بود. سرانجام همزمان با سخنرانی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین این درگیری‌ها پایان یافت و آتش بس میان ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه وارد مرحله اجرایی شد.

بیشتر بخوانید:
شکست مذاکرات آتش بس؛ ادامه درگیری‌های ارتش اسرائیل و مقاومت فلسطین (ویدیو)
تداوم درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و مقاومت فلسطین (ویدیو)
ترور هدفمند فرمانده یگان موشکی سرایا القدس در غزه توسط اسرائیل

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.