اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایگاه هوایی مخفی اسرائیل در اردن!

  • کد خبر : 25592
  • 16 بهمن 1401 - 10:40
پایگاه هوایی مخفی اسرائیل در اردن!
یک فعال رسانه‌ای اردنی از احداث یک پایگاه هوایی سری اسرائیل در نزدیکی مرز این کشور و سوریه پرده برداشت.

به گزارش اخبار جهادی، علا الفازه، فعال و روزنامه نگار اردنی مدعی شد که در راستای افزایش همکاری سازمان اطلاعات اردن و سازمان موساد اسرائیل، پایگاهی سری در منطقه‌ای بین الرویشید و الصفاوی در شمال جاده امان-بغداد با هدف زیر نظر داشتن تحرکات محور مقاومت و افزایش اشراف بر مناطق جنوبی سوریه، عراق و حتی لبنان احداث شده که میزبان نظامیان و پهپادهای رژیم صهیونیستی می‌باشد.

بر اساس اعلام وی، پهپادهای اسرائیلی که در این پایگاه مستقر شده‌اند از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند که به دلیل پرواز در ارتفاع بالا، رصد آنها توسط سامانه‌های راداری بسیار دشوار است. همچنین این پایگاه مخفی توسط نیروهای امنیتی اردن حفاظت می‌شود.

با فرض صحت این خبر، توان عملیاتی یگان پهپادی ارتش اسرائیل برای عملیات در مناطق مختلف عراق و سوریه به شدت افزایش خواهد یافت و احتمال می‎رود حملات اخیر پهپادی به اهدافی در حوالی شهر مرزی البوکمال واقع در استان دیرالزور سوریه نیز از این پایگاه برنامه‌ریزی، کنترل و با حمایت آمریکایی‌ها به مرحله اجرا درآمده باشد.

بیشتر بخوانید:
حمله هوایی به شهر مرزی البوکمال
دومین حمله هوایی به شهر مرزی البوکمال طی ۲۴ ساعت اخیر!

این موضوع در حالی مطرح شده است که پس از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بر اساس توافقنامه آمریکا و اردن، نظامیان آمریکایی در بیش از ۱۵ پایگاه و پادگان نظامی کشور اردن مستقر شده و پایگاه هوایی “موفق السلطی” را به عنوان پایگاه اصلی و مقر فرماندهی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در غرب آسیا تبدیل کردند.

با استقرار نظامیان اسرائیلی در مرز اردن- سوریه و با توجه به حضور پررنگ تروریست‌های آمریکایی، اینطور به نظر می‌رسد که کشور اردن به محلی برای فرماندهی محور عبری-غربی-عربی جهت هدایت و اجرای عملیات‌های ضد محور مقاومت تبدیل شده است.

تصویری از پایگاه

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.