اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات بودجه ۹۸| بودجه دفاعی نصف شد

  • کد خبر : 18192
  • 04 دی 1397 - 11:24
جزئیات بودجه ۹۸| بودجه دفاعی نصف شد

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۸، بودجه دفاعی کشور تقریبا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به گزارش اخبار جهادی، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد. طبق قانون، نمایندگان مجلس ۳۰ روز فرصت دارند […]

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۸، بودجه دفاعی کشور تقریبا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را به مجلس تقدیم کرد.

طبق قانون، نمایندگان مجلس ۳۰ روز فرصت دارند تا با تشکیل کمیسیون تلفیق، لایحه پیشنهادی دولت را بررسی کرده و پس از بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه کنند. لایحه بودجه سال ۹۸ پس از تصویب در صحن علنی مجلس، به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و پس از تصویب شورای نگهبان، قانون بودجه توسط رئیس مجلس برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. رئیس جمهور نیز پس از دریافت قانون بودجه، آن را برای اجرا به دستگاه‌هایی اجرایی کشور ابلاغ می‌کند.

اما بررسی بخش دفاعی لایحه بودجه ۹۸، نشان می‌دهد که اتفاق مهمی در حوزه تخصیص بودجه دفاعی رخ داده است. بودجه دفاعی (غیر از ردیف تقویت بنیه دفاعی) متشکل از بودجه‌ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج و ستاد کل نیروهای مسلح است.

بر اساس لایحه پیشنهادی دولت، بودجه مصوب دفاعی کشور که در سال گذشته، ۶۸،۵۹۱،۶۳۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال بوده است که این رقم در لایحه بودجه سال ۹۸، به مبلغ ۳۵،۹۷۱،۷۰۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال کاهش پیدا کرده است و این بدان معنا است که در این دولت پیشنهاد داده که بودجه دفاعی سال ۹۸، برای سال آینده حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.

بودجه مصوب سال ۹۷ بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۸
۶۸،۵۹۱،۶۳۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال ۳۵،۹۷۱،۷۰۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.