اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طوفان الاقصی ۹ هزار بیمار روانی روی دست ارتش اسرائیل گذاشت

  • کد خبر : 29540
  • 19 دی 1402 - 21:19
طوفان الاقصی ۹ هزار بیمار روانی روی دست ارتش اسرائیل گذاشت
جنگ ارتش اسرائیل با مقاومت اسلامی حماس در حالی وارد چهارمین ماه خود شده که رسانه‌های عبری پس از افشای حجم بالای تلفات، زخمی‌ها و معلولیت‌های ارتش، از مشکلات روحی و روانی ۹۰۰۰ نظامی و سکته افسران اسرائیلی در غزه گزارش می‌دهند.

به گزارش اخبار جهادی، «۹۰۰۰ سرباز اسرائیلی از آغاز جنگ تاکنون درخواست مشاوره روانی داشته‌اند؛ یک چهارم این تعداد به نبرد غزه برنگشتند»، این مهم‌ترین بخش گزارش روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت بود که امروز سه‌شنبه ۹ ژانویه درباره وضعیت نظامیان صهیونیست منتشر شد.

گزارش‌های عبری از ۲۴ ساعتِ گذشته درخصوص جنگ غزه در این جمله خلاصه می‌شد که «سخت‌ترین روز برای ارتش اسرائیل در غزه گذشت»؛ روزی که طی آن ۱۰۳ نظامی اسرائیلی در جبهه‌های مختلف درگیری زخمی شدند.

اوج بحران روانی در ارتش بعد از شکست‌های میدانی روز گذشته را می‌توان در وضعیت نظامیان اسرائیلی دید. شبکه ۱۲ عبری امروز اعلام کرد که «یک سرباز اسرائیلی از تیپ گیواتی پس از سکته قلبی جان خود را از دست داد»؛ هم‌رزمانش می‌گویند که وضعیت سلامتی او خوب بوده اما نتوانسته دیدن حقایق جنگ در غزه را  تحمل کند.

تاکنون که ۹۵ روز از جنگ در غزه گذشته، ارتش اسرائیل با ثبت شکست‌های میدانی در برابر حماس تنها موفق شده تا روزانه تعدادی از نظامیان زخمی و کشته‌شده خود را از غزه خارج کند. براساس آخرین آمار بیش از ۵۰۰ نظامی تل‌آویو، کشته و ۲۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

پیش از انتشار آمار بیماران روحی و روانی ارتش اسرائیل، رسانه‌های عبری با انتشار خبر شیوع بیماری‌های قارچی در غزه فاش کرده بودند که ده‌ها نظامی صهیونیست بر اثر ابتلا به این عفونت‌ها کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.