اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۱ شهید و ۱۸ زخمی در حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد الشعبی

  • کد خبر : 29466
  • 05 دی 1402 - 10:43
۱ شهید و ۱۸ زخمی در حمله هوایی آمریکا به مواضع حشد الشعبی
در پی حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا به مواضع سازمان حشد الشعبی، ۱ تن از نیروهای این سازمان شهید و دستکم ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، هواگردهای آمریکایی در بامداد ۵ دی ماه، حملاتی را علیه سه مقر سازمان حشد الشعبی در بابل، الصویره و جرف النصر ترتیب دادند که طی آن، ۱ نظامی عراقی شهید و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند. ۶ نفر از مجروحین جزو نیروهای سازمان حشد الشعبی و ۱۲ نفر دیگر از نظامیان وابسته به وزارت کشور عراق می‌باشند.

ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای ضمن پذیرش مسئولیت این حمله اعلام کرد: نیروهای سنتکام در ۲۵ دسامبر و در پاسخ به حملات مکرر علیه نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه، حملات دقیقی را علیه چند مقر متعلق به کتائب حزب‌الله در عراق انجام دادند.

مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام نیز اظهار داشت: این حملات به منظور پاسخگویی به عوامل مسئول حملات علیه نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه و با هدف کاهش توانایی آنها برای ادامه حملات صورت گرفته است.

در همین رابطه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح آمریکا، سه نقطه در عراق را که کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته به آن در آنها حضور داشتند را مورد هدف قرار دادند. این حمله پاسخ به سلسله‌ای از حملات علیه نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه توسط “شبه‌نظامیان وابسته به ایران” از جمله حمله روز دوشنبه کتائب حزب‌الله به مواضع آمریکا در اربیل است.

لازم به ذکر است آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی روز گذشته گروه‌های عراقی به پایگاه آمریکایی در فرودگاه الحریر واقع در شمال‌ شرق اربیل، سه نظامی آمریکایی زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

این سومین حمله هوایی ارتش تروریستی آمریکا علیه مواضع گروه‌های مقاومت عراق طی هفته‌های اخیر می‌باشد. پیش‌تر در ۱ آذر ماه هواگردهای آمریکایی یکی از مواضع سازمان حشد الشعبی در منطقه جرف النصر را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، ۸ نظامی عراقی شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند. چند روز پس از این حمله، در ۱۲ آذر ماه نیز یک سایت متعلق به گروه‌های مقاومت عراق در منطقه دبس استان کرکوک هدف حمله آمریکایی‌ها قرار گرفت و در نتیجه آن پنج تن از مجاهدان مقاومت اسلامی عراق به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=29466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.