اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رسانه‌های عبری: ترور العاروری در دستور کار اسرائیل قرار دارد!

  • کد خبر : 28603
  • 05 شهریور 1402 - 17:25
رسانه‌های عبری: ترور العاروری در دستور کار اسرائیل قرار دارد!
طبق اعلام رسانه‌های عبری زبان، نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به دنبال شناسایی محل اقامت و ترور صالح العاروری، از رهبران برجسته حماس می‌باشند اما بنا به دلایلی تاکنون موفق به ترور وی نشده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش حساسیت‌ها پیرامون ترور یکی از رهبران بلندپایه جنبش حماس فلسطین، روزنامه یدیعوت احرونوت طی گزارشی، العاروری را به عنوان خطرناک‌‌ترین و مهمترین شخصیت حماس توصیف کرد.

این رسانه به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی نوشت: اسرائیل به شدت به دنبال ترور العاروری است زیرا او را سر افعی می‌داند که تحولات اخیر در کرانه باختری را رهبری می‌کندو فعالیت‌های العاروری تاکنون جان ۳۵ اسرائیلی را از ابتدای سال گرفته در حالی که ۴۸۰ عملیات بزرگ نیز تاکنون خنثی شده است؛ با این حال اسرائیل از ترور این فرد واهمه دارد.

این رسانه اسرائیلی مدعی شد: العاروری، امروز کنترل کرانه باختری را به دست گرفته است. او که جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس است، خطرناک‌‌ترین شخصیت حال حاضر حماس محسوب می‌شود و در عین حال تهدید کرده است که از سرگیری ترورها می‌تواند جنگی منطقه‌ای را به همراه آورد.

در ادامه این گزارش آمده است: العاروی یکی از افسران هدایت کننده و برنامه‌ریز اقدامات ضد اسرائیلی در کرانه باختری می‌باشد و همین موضوع باعث شده است تا به شدت به محوری که کرانه باختری و قدس را ابزارهای مرکزی در مبارزه با اسرائیل می‌داند، نزدیک شود.

طبق ادعای برخی کارشناسان صهیونیست، العاروری چراغ سبز شلیک چند فروند راکت از جنوب لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی را صادر کرده و اکنون نیز در نزدیکی محل‌های اقامت مسئولین حزب الله در ضاحیه جنوبی لبنان اقامت دارد.

بر اساس اعلام این کارشناسان، هیچ تلاشی از سوی اسرائیل برای انجام عملیات ترور العاروری صورت نگرفته است زیرا بسیاری در اسرائیل همچنان بر این باورند که ترور العاروری می‌تواند باعث ورود به نبرد سختی با حماس و حتی حزب‌الله لبنان شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.