اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رویت سامانه پیشرفته ضد پهپاد آمریکا در شمال شرق سوریه

  • کد خبر : 28186
  • 30 تیر 1402 - 18:33
رویت سامانه پیشرفته ضد پهپاد آمریکا در شمال شرق سوریه
ائتلاف آمریکایی سامانه‌های ضد پهپادی FS- Lids که برای مقابله با انواع پهپادها طراحی شده را در منطقه شمال شرقی سوریه مستقر کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، تصویر منتشر شده از تردد یک خودروی ائتلاف آمریکایی در نزدیکی پایگاه ائتلاف آمریکایی در تاسیسات گازی کونکو واقع در استان دیرالزور سوریه نشان می‌دهد که این خودرو مجهز به سامانه ضد پهپاد می‌باشد.

بر اساس این تصویر، سامانه FS-LIDS از یک پهپاد کوچک و قابل مصرف به نام Coyote برای رهگیری هدف خود استفاده می‌کند. این پهپاد با برخورد به پهپادهای دشمن یا منفجر شدن در نزدیکی آنها (با اصابت ترکش به پهپادهای هدف) یک اثر جنبشی ایجاد می‌کند. جدیدترین نسخه پهپاد رهگیر Coyote Block 2 به یک موتور جت، جستجوگر راداری و کلاهک مجاورتی مجهز شده است و می‌تواند در برد بیش از ۱۵ کیلومتر با تهدیدات مقابله کند.

پایگاه‌های ائتلاف آمریکایی در منطقه شمال شرق سوریه و منطقه التنف طی ماه‌های اخیر هدف حملات پهپادهای انتحاری قرار گرفتند. در آخرین حمله پهپادی به پایگاه ائتلاف آمریکایی در استان حسکه، یک پیمانکار آمریکایی کشته و چند نظامی دیگر نیز زخمی شدند و این حمله بهانه‌ای برای شروع درگیری محدود میان آمریکا و محور مقاومت در سوریه شد.

مدتی است ائتلاف آمریکایی، علی‌رغم مخالفت دولت سوریه، برای گسترش حضور خود در مناطق مختلف این کشور تلاش می‌کند. اعزام و استقرار سامانه FS-LIDS در سوریه در بحبوحه تنش‌های شدید میان هواگردهای آمریکایی و روسی در سوریه رخ داده است. همچنین این اقدام زمانی صورت گرفته است که تحرکات آمریکایی‌ها در عراق و سوریه به شدت افزایش یافته و بر اساس اعلام منابع محلی، نیروهای آمریکایی در حال ساماندهی نیروهای تحت امر خود و اعزام آنها به خطوط تماس با نیروهای ارتش سوریه و متحدان در استان دیرالزور می‌باشند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=28186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.