اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دور جدید حملات نیروهای مسلح ایران علیه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان نزدیک است؟

  • کد خبر : 27311
  • 10 خرداد 1402 - 20:49
دور جدید حملات نیروهای مسلح ایران علیه گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان نزدیک است؟
تحرکات نیروهای مسلح ایران و اعزام تسلحیات به مرزهای غربی کشور از نزدیک بودن دور جدید حملات علیه گروه‌های تروریستی ضد ایرانی مستقر در اقلیم کردستان عراق حکایت دارد.

به گزارش اخبار جهادی، پس از هشدارهای اخیر سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد گروه‌های تروریستی مستقر در خاک عراق به مسئولان عراقی، تحرکات سپاه پاسداران در مرزهای غربی کشور افزایش یافته است.

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که در ششم خرداد ماه، الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در راس هیئتی امنیتی برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و عراق در خصوص امنیت مرزها وارد سلیمانیه در کردستان عراق شد و سپس دو روز بعد، طی سفری به تهران با سردار علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد. الاعرجی در دیدار با احمدیان بر پایبندی عراق به توافق امضا شده با ایران تاکید کرد و اظهار داشت که امنیت عراق را امنیت ایران و امنیت ایران را امنیت عراق می‌داند.

با این وجود، به نظر می‌رسد که مهلت تعیین شده ایران برای عراق، رو به اتمام است و در دیدار اخیر احمدیان و الاعرجی بر این موضوع تاکید شده باشد.

ویدیوها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای مسلح ایران در حال انتقال تسلیحات توپخانه‌ به غرب کشور هستند و این موضوع نشان دهنده قریب الوقوع بودن عملیات احتمالی نیروهای مسلح ایران علیه گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق می‌باشد.

گروه‌های تروریستی حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا)، حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)، کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران (کومله)، حزب آزادی کردستان (پاک) جزء اصلی‌ترین گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی هستند که در مرزهای شرقی اقلیم کردستان عراق با تمرکز بر ضربه زدن به امنیت ملی ایران فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است نیروهای مسلح ایران در ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، مواضع گروه‌های تروریستی در حومه شهرک کویسنجق، جنوب سلیمانیه و ارتفاعات سیدکان واقع در اقلیم کردستان عراق را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادند که طی آن دستکم دو نفر از اعضای گروه تروریستی حزب دمکرات کردستان ایران کشته و ۱۰ تن دیگر مجروح شدند.

پس از این اتفاقات، توافقی در مورد اخراج گروه های تروریستی از مرزهای اقلیم کردستان عراق، میان ایران و عراق شکل گرفت و عراق قول همکاری داد. از آن زمان تاکنون، دولت عراق اقداماتی را در راستای عمل به وعده هایش انجام داده است اما روند این اقدامات بسیار کند و ناکافی به نظر می‌رسد. از این رو، در صورت ادامه این روند، این احتمال وجود دارد که ایران مجددا به‌صورت مستقل برای پاکسازی گروه‌های تروریستی از مرزهای اقلیم کردستان عراق وارد عمل شد.

ویدیوی انتقال تسلیحات به مرزهای غربی کشور
نقشه پراکندگی گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.