اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۵۰ کشته و زخمی تلفات نیروهای آفریقایی در درگیری با داعش در نیجریه

  • کد خبر : 27180
  • 30 اردیبهشت 1402 - 20:00
۵۰ کشته و زخمی تلفات نیروهای آفریقایی در درگیری با داعش در نیجریه
خبرگزاری اعماق وابسته به داعش از کشته و زخمی شدن نزدیک به ۵۰ تن از نیروهای اتحادیه آفریقا در منطقه بحیره (دریاچه) در ایالت برنو واقع در شمال شرق نیجریه خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، بنا به گزارش رسانه اعماق در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مشترک چند ملیتی متشکل از کشورهای حوزه دریاچه چاد (چاد، کامرون، نیجر و نیجریه) و همچنین بنین با داعش، در نزدیکی مواضع داعش در منطقه بحریه (دریاچه چاد) رخ داد. طی این درگیری عناصر داعش با ارسال دو خودروی بمب گذاری شده به سوی نیروهای مشترک سه خودروی آنها را منهدم کردند که منجر به کشته و زخمی شدن همه سرنشینان این خودروها شد. رسانه داعش تعداد کشته و زخمی‌های درگیری‌ها و انفجار دو خودروی بمب گذاری شده را نزدیک به ۵۰ تن براورد کرده است.

در روز چهاشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نیز درگیری‌های مشابهی در گرفت که در آن روز نیز دواعش از یک خودروی بمب گذاری شده استفاده کردند.

از طرفی قمرالدین ادیگوکی سخنگوی نیروی مشترک چند ملیتی در روز یکشنبه ۲۴ اردیبشهت ماه از کشته شدن ده‌ها تن از تروریست‌های داعش و بوکوحرام به دست نیروهای مشترک چند ملیتی خبر داد. لازم به ذکر است که نیروهای مشترک چند ملیتی حدود دو هفته است که تلاش می‌کنند خود را به عمق مناطق تحت سیطره عناصر داعش در منطقه بحیره و در جنگل‌های سامبیسا و الگارنو در برنو برسانند.

گفتنی است که نیروی مشترک چند ملیتی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز کرده و مقر این نیروها در شهر انجامینا پایتخت چاد می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.