اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفیر واشنگتن در بغداد: آمریکا از منطقه خارج نمی‌شود!

  • کد خبر : 27177
  • 30 اردیبهشت 1402 - 19:42
سفیر واشنگتن در بغداد: آمریکا از منطقه خارج نمی‌شود!
سفیر واشنگتن در بغداد طی مصاحبه با یک رسانه با اشاره به اهمیت استراتژیک عراق برای آمریکا بیان داشت که کشورش برنامه‌ای برای خروج از عراق و سایر کشورهای منطقه ندارد.

به گزارش اخبار جهادی، آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق طی مصاحبه با شبکه اسکای نیوز اظهار داشت که آمریکا، هرگز منطقه غرب آسیا را ترک نخواهد کرد. یک سال قبل به طور آشکار، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی سفر کرد و با مقامات ارشد منطقه دیدار کرد. وی در این سفر به شکل واضحی توضیح داد که ایالات متحده هرگز منطقه را ترک نخواهد کرد و این منطقه اهمیت راهبردی برای آمریکا دارد.

سفیر آمریکا در ادامه گفت که این کشور روابط تنگاتنگ و بلند مدتی با کشورهای منطقه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی دارد. همکاری واشنگتن با کشورهای منطقه برای مواجهه با بحران‌ها و تهدیدات مشترک است. بنابراین ایالات متحده همچنان در منطقه حضور دارد و به تلاش‌های خود برای تعمیق شراکت با کشورها به خصوص با عراق ادامه می‌دهد.

او سپس به سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در عراق اشاره کرد و گفت: شرکت‌های آمریکایی در حوزه ساخت و ساز در عراق به خصوص بغداد فعال هستند و برنامه او این است که شرکت‌های بیشتری را به بغداد بکشاند. به لطف امنیت و ثباتی که در عراق برقرار شده سرمایه‌گذاران بیشتری راهی این کشور می‌شوند و به خصوص سرمایه‌گذاران عراقی در خارج از این کشور به تدریج سرمایه خود را وارد عراق می‌‌کنند.

سفیر آمریکا در بغداد در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت عراق در زمینه مبارزه با فساد بیان داشت: ما به دنبال ادامه حمایت از نخست‌وزیر محمد السودانی در تعهدش به ریشه‌کنی فساد و پولشویی در عراق هستیم و گام‌هایی با بانک مرکزی عراق و بقیه بانک‌ها برداشته‌ایم و همچنان در حال انجام آن هستیم. هدف از این اقدامات تقویت سیستم بانکی بین‌المللی در عراق است.

رومانوفسکی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل علنی و واضح به دخالت در امور داخلی عراق پرداخت و مدعی شد که مردم این کشور الحشد الشعبی را نمی‌خواهند. او از این گروه مقاومت که زیر نظر نخست‌وزیر و به عنوان یک نیروی رسمی فعالیت می‌کند تحت عنوان “میلیشیا” یاد کرد.

وی گفت: زمانی که من بیرون می‌روم و با عراقی‌ها صحبت می‌کنم، به وضوح برایم روشن می‌شود که آنها خواهان دولتی نیستند که توسط شبه نظامیان کنترل شود، بلکه می‌خواهند شبه نظامیان را خلع سلاح کرده و آن‌ها در چارچوب حاکمیت باشند.

گفتنی است سفیر آمریکا در بغداد در حالی این سخنان را مطرح کرده است که پارلمان عراق در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، با رأی قاطع لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی از این کشور را تصویب کرد اما بنا به دلایل مختلفی این قانون تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است.

رومانوفسکی که از ماموران سابق سازمان سیا و کارشناس براندازی می‌باشد، به خوبی می‌داند که وجود گروه‌های مقاومت در عراق، سدی جدی در برابر اقدامات مخرب و اشغالگری آمریکا در منطقه محسوب می‌شوند؛ از این روی، به دنبال تخریب و تحت فشار قرار دادن گروه‌های مقاومت و دولت عراق با استفاده از ابزارهای موجود اعم از فشارهای سیاسی و جنگ رسانه‌ای می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=27177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.