اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سوریه به اتحادیه عرب بازگشت

  • کد خبر : 26884
  • 17 اردیبهشت 1402 - 17:53
سوریه به اتحادیه عرب بازگشت
وزرای خارجه کشورهای عربی در جریان جلسه امروز در مصر، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب با هدف رفع تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه در ۱۷ اردیبهشت ماه در قاهره برگزار شد. سامح الشکری، وزیر خارجه مصر در ابتدای این نشست بیان داشت که همه مراحل بحران سوریه ثابت کرد که این بحران، راه حل نظامی ندارد و راه حل باید سیاسی باشد. دولت سوریه و نیز نیروهای ملی، مسئول اصلی دستیابی به این راهکار سیاسی بدون دیکته‌های خارجی هستند. باید بر همه اشکال تروریسم در سوریه فائق آمد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز تاکید کرد که در این نشست با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت می‌شود. سپس سخنگوی اتحادیه عرب، نیز اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی تصمیم گرفتند که سوریه را به کرسی‌اش در اتحادیه عرب بازگردانند.

پیش از این جلسه، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در گفتگو با رسانه سی‌ان‌ان اظهار داشت که با توجه به موافقت اولیه اعضای اتحادیه عرب، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار محتمل است.

لازم به ذکر است چند ماه پس از آغاز بحران سوریه در نوامبر ۲۰۱۱، برخی کشورهای عربی مانند دولت وقت قطر و عربستان سعودی تصمیم گرفتند تا عضویت سوریه در اتحادیه عرب به دلیل عدم اجرای مفاد طرح صلح عربی برای یافتن راه حل سیاسی و حل و فصل در این کشور توسط دولت سوریه تعلیق شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.