اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

المانیتور: شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا در سوریه دست به دامن ابوظبی شدند

  • کد خبر : 26867
  • 14 اردیبهشت 1402 - 21:15
المانیتور: شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا در سوریه دست به دامن ابوظبی شدند
یک وبگاه آمریکایی از درخواست کمک شبه‌نظامیان قسد از ابوظبی، برای میانجیگری بین آنها و دولت سوریه به منظور کاهش تنش میان دو طرف پرده برداشت.

به گزارش اخبار جهادی، برخی منابع آگاه از تقلای شبه نظامیان کُرد متحد آمریکا در سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) برای یافتن میانجیگر میان خود و نظام سوریه خبر دادند.

وب سایت خبری- تحلیلی المانیتور طی گزارشی نوشت که قسد اخیرا دست به دامن امارات شده تا با میانجیگری میان شبه نظامیان قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی و نظام سوریه، از شدت تنش میان این نیروها و دمشق بکاهد.

المانیتور به نقل از چهار منبع آگاه که نامشان را فاش نکرد؛ نوشت که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان قسد، اخیرا با هدف جلب حمایت ابوظبی برای تحت فشار قرار دادن نظام سوریه در خصوص کردهای سوریه به امارات سفر کرده است.

بنا بر این گزارش، «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات، از جمله مقاماتی است که مظلوم عبدی با او دیدار کرده است.

 المانیتور در ادامه اعلام کرد که از یک مقام اماراتی -که نامش فاش نشده – این موضوع را پرس‌وجو کرده اما امارات این سفر را تکذیب می‌کند.

از سوی دیگر، برخی دیگر از مقامات مسئول تایید می‌کنند: «عبدی اواخر مارس و اوایل آوریل به امارات سفر کرده است». 

به ادعای المانیتور، دو مقام مسئول اماراتی تایید کردند که «بافل طالبانی» رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با عبدی به امارات سفر کرده است. 

به عنوان اولین پاسخ رسمی قسد در خصوص انتشار خبر این سفر،  «بدران سیا کرد» که خود را وزیر امور خارجه «اداره خودمختار» کردها می‌داند، گفت که امارات «تمایل خود را برای کمک به کردهای سوریه برای انعقاد توافق با نظام اسد ابراز کرده است».

وی بدون تایید یا رد سفر عبدی به امارات، افزود: «آن‌ها آماده کمک هستند، اما تا به این لحظه، ما برنامه‌ یا نقشه راهی برای این امر نداریم. برای همین… ما از آن‌ها می‌خواهیم که در مذاکرات با دمشق نقش ایفا کنند». 

پیشتر نیز قسد برای همکاری با نظام اسد و مقابله با عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، اعلام آمادگی کرده بود. پنجم ژوئن ۲۰۲۲، مظلوم عبدی از آمادگی نیروهایش برای هماهنگی با نظام سوریه خبر داد و خواستار استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی سوریه علیه هواپیماهای ترکیه برای مقابله با تهدیدات آنکارا در خصوص آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه شد.

در ژانویه ۲۰۲۲ بود که برای نخستین‌بار، «بافل طالبانی» رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق با فرمانده قسد در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه درباره روابط دوجانبه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

طالبانی در همان زمان طی پستی در فیس‌بوک اعلام کرد که دو طرف در این دیدار در خصوص اوضاع سیاسی در «روژ آوا» و منطقه کردستان و تحولات سیاسی مربوط به مسئله کردها رایزنی کردند و بر حل مسالمت‌آمیز مشکلات موجود تاکید کرد.

بافل در صفحه خود سفر به شمال شرق سوریه را بازدید از «روژاوا» به معنای کردستان غربی بر اساس اصطلاحات کُردی، توصیف کرد و گفت که به عنوان یک «خدمتگزار» برای همه کردها کار می‌کند و برای توسعه روابط با «غرب» به معنای غرب کردستان و بقای کردها و حفاظت از آنها تلاش خواهد کرد. بقای کردها و حمایت از حقوق آنها منوط به «وحدت ملت کرد و اتحاد در مقابل سرنوشت و حفظ این حقوق» است.

از سوی دیگر، قسد نیز در اظهاراتی غیررسمی اعلام کرد که این سفر در چارچوب هماهنگی تلاش‌ها در جنگ علیه داعش به‌ویژه با افزایش فعالیت‌های این گروه تروریستی در سوریه و عراق به‌ویژه در موصل، کرکوک و برخی مناطق دیگر صورت گرفته است. ضمن این‌که اتحادیه میهنی کردستان و قسد، نیروهایی را برای مقابله با این تهدید آموزش داده‌اند و در مرحله بعدی عملیات مشترک سه جانبه بین دو طرف با ائتلاف بین المللی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.