اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شهادت خضر عدنان در زندان اسرائیل؛ مقاومت: این جنایت بی‌پاسخ نمی‌ماند!

  • کد خبر : 26811
  • 12 اردیبهشت 1402 - 13:49
شهادت خضر عدنان در زندان اسرائیل؛ مقاومت: این جنایت بی‌پاسخ نمی‌ماند!
یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش اخبار جهادی، خضر عدنان، اسیر ۴۴ ساله فلسطینی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم اسرائیل به شهادت رسید.

رسانه‌های فلسطینی در ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام خبر شهادت این اسیر فلسطینی اعلام کردند که این اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت خودسرانه خود توسط اشغالگران اعتصاب غذا کرده بود و در وضعیت جسمانی نامناسبی به سر می‌برد و بارها درباره وخامت اوضاع جسمانی او به اشغالگران هشدار داده شده بود.

عدنان، در هفته گذشته به دلیل وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شد اما رژیم صهیونیستی اجازه نداد که هیچ یک از وکلا، پزشکان و یا طرف‌های حقوقی با وی تماس و از اوضاع سلامتی‌اش با خبر شوند.

جنبش جهاد اسلامی در پی شهادت این اسیر فلسطینی اعلام کرد: ما همواره مبارزه کرده‌ایم و می‌کنیم و این مبارزه متوقف نخواهد شد و دشمن جنایتکار بار دیگر متوجه خواهد شد که جنایات او بی پاسخ نخواهد ماند. مقاومت با تمام قدرت، قاطعیت و استواری ادامه خواهد یافت.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز اعلام کرد: این جنایت یک اعدام خونسردانه است که توسط سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی علیه اسیر شهید خضر عدنان انجام شده است.

ساعاتی پس از انتشار خبر شهادت این اسیر فلسطینی، سه فروند راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد. در همین رابطه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر داد و اخبار منتشر شده در خصوص شلیک سه فروند راکت به سوی این شهرک‌ها را تایید کرد.

همچنین رسانه‌های عبری زبان از لغو مانور نظامی اسرائیل که قرار بود صبح امروز در نزدیکی نوار غزه برگزار شود، خبر دادند و اعلام کردند که این مانور به دلیل هراس از واکنش مقاومت فلسطین به شهادت خضر عدنان لغو شده است و ارتش خود را برای احتمال تشدید تنش در نوار غزه آماده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.