اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سفر رئیس جمهور عراق به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی (تصاویر)

  • کد خبر : 26791
  • 10 اردیبهشت 1402 - 15:25
سفر رئیس جمهور عراق به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی (تصاویر)
رئیس جمهور عراق طی سفری رسمی به تهران، با رهبر انقلاب، رئیس جمهور و رئیس مجلس ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در ۹ اردیبهشت ماه در سفری رسمی وارد تهران شد و مورد استقبال سیدابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود قرار گرفت.

رئیس جمهور ایران در نشست مطبوعاتی با همتای عراقی خود، ضمن خوش آمدگویی به رئیس جمهور عراق و حضور هیات عالی رتبه این کشور در تهران اظهار داشت: مذاکرات خوبی بین ما انجام شد که در حوزه های مختلف بحث‌هایی انجام شده است. تفاهم امنیتی بین دو کشور برقرار شده است و کوچک‌ترین ناامنی در عراق، ناامنی در ایران محسوب می‌شود. امنیت عراق برای ایران مهم است. این تفاهم امنیتی به امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

رییسی با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در منطقه بیان‌کرد: به همان میزان که انجام‌مذاکرات بین کشورهای منطقه را مفید می‌دانیم، حضور نیروهای خارجی در منطقه را مفید نمی‌ دانیم. حضور آمریکایی‌ها را مخل امنیت منطقه تلقی می‌کنیم.

رئیس‌جمهور عراق نیز در این نشست مطبوعاتی با بیان اینکه با ایران تاریخ، جغرافیا و قومیت‌های مشترکی داریم گفت: روابط بین دو کشور، روابط محکم و غیرقابل تغییر است. روابط دو کشور محکم است و در آینده نیز محکم‌تر هم خواهد شد. ما باید این روابط را در تمامی زمینه‌ها بهبود ببخشیم و مشکلات را از سر راه برداریم.

پس از این جلسه، رئیس جمهور عراق با امام خامنه‌ای دیدار و گفتگو کرد. رهبر انقلاب در دیدار با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق و هیات همراه با تاکید بر اینکه پیشرفت، سعادت، استقلال و اعتلای عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، اظهار داشتند: گسترش همکاری‌های دو جانبه و اجرایی شدن توافق‌های انجام شده، به نفع هردو کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها دوست عراق نیستند، افزودند: آمریکایی‌ها با هیچکس دوستی ندارند و حتی به دوستان اروپایی خود هم وفادار نیستند. حتی حضور یک امریکایی هم در عراق زیاد است.

در این دیدار که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز حضور داشت، عبداللطیف رشید با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، یک روابط مستمر و مستحکم و در ابعاد و زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به دیدارها و گفتگوهای خود با مقامات ایران افزود: تمام تلاش عراق تعمیق روابط با ایران و اجرایی کردن برخی مسائل باقیمانده میان دوکشور است.

رئیس جمهور عراق همچنین از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در دوران‌های مختلف به‌ویژه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه حضور خود در ایران، با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز دیدار و گفتگو کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دولت عراق برای فراهم کردن بستر گفتگوهای میان ایران و عربستان، گفت: از دولت و مجلس عراق می‌خواهیم در رابطه با مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بازپرداخت‌ مطالبات ایران با ابتکار عمل بهتری عمل کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها دوست ندارند روابط بین کشورهای اسلامی خصوصاً میان ایران و کشورهای عربی توسعه و تعمیق یابد، گفت: ایالات متحده در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و پیش قراول اجرای این سیاست آن‌ها در منطقه نیز رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار ضمن تبریک در خصوص بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان، گفت: این موضوع گام مهمی در زمینه افزایش امنیت و ثبات منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نکات مطرح شده از سوی رئیس مجلس کشورمان، گفت: پرداخت مطالبات ایران را حق قانونی می‌دانیم و از آن دفاع و آن را پیگیری می‌کنیم.

شایان ذکر است رئیس جمهور عراق که در مهر ماه سال گذشته به عنوان رئیس دولت این کشور برگزیده شد، برای نخستین بار است که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.