اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزیر جنگ اسرائیل: ایران در زمینه اقتصادی و نظامی قوی‌تر می‌شود

  • کد خبر : 26732
  • 01 اردیبهشت 1402 - 20:17
وزیر جنگ اسرائیل: ایران در زمینه اقتصادی و نظامی قوی‌تر می‌شود
وزیر جنگ اسرائیل طی سخنانی با اذعان به این که ایران به لحاظ اقتصادی و نظامی قوی‌تر خواهد شد گفت این چیزی است که باید خواب را از چشمان اسرائیل دور کند.

به گزارش اخبار جهادی، یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در ۳۱ فروردین ماه طی بیانیه‌ای اعلام کرد دستگاه امنیتی این رژیم به این نتیجه رسیده که تل‌آویو با دوران امنیتی جدیدی روبروست که در آن ممکن است تهدید واقعی برای همه بخش‌ها از همه جهات به طور همزمان وجود داشته باشد.

اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی چند روز قبل ارزیابی کرد که خطر جنگ در سال آینده در حال افزایش است. گالانت اظهار داشت که تشکیلات امنیتی این رژیم به این درک رسیده که اکنون در پایان عصر رویارویی‌های محدود یا روزهای جنگ هستیم.

وی اضافه کرد: سال‌ها در اسرائیل با این فرض که می‌توان مواجهه‌های محدود را حفظ کرد، فعالیت می‌کردیم اما این پدیده‌ای است که در حال از بین رفتن است. امروز پدیده‌ای محسوس از همگرایی عرصه‌ها وجود دارد و ما با دوران امنیتی جدیدی روبرو هستیم که در آن تهدید واقعی در همه بخش‌ها به طور همزمان امکان‌پذیر است.

وزیر جنگ اسرائیل ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه تهران، مدعی شد که ایران نیروی محرکه در همگرایی عرصه‌ها بود زیرا منابع، ایدئولوژی، دانش و آموزش را به نیابتی‌های خود در سراسر منطقه انتقال می‌دهد.

این مقام اسرائیلی بدون ارائه مدارکی ادعا کرد: به طور مثال، حزب‌الله علاوه بر اطلاعات استراتژیک، سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار از تهران دریافت می‌کند. حماس حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال از جمهوری اسلامی دریافت می‌کند و علاوه بر این، ده‌ها هزار دلار دیگر در اختیار جهاد اسلامی قرار می‌گیرد. وابستگی فزاینده تمامی این سازمان‌های تررویستی به ایران باعث می‌شود که آن‌ها، مرزها را تا اطراف ما جلوی کشیده و بیشتر جرات کنند. همه این‌ها تحت هدایت تهران انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود که ایران از همیشه به توانایی هسته‌ای نظامی نزدیک‌تر است. در مواجهه با این تهدید، باید به یکی از دو راه، اقدام نظامی یا یک تهدید نظامی معتبر عمل کنیم. ایران اعتماد به نفس فزاینده‌ای در نظر خود مبنی بر این که غرب بازداشته شده و ابزارهای موثر برای مقابله با آن ندارد.

وزیر جنگ اسرائیل در پایان با اشاره به اینکه ایران به لحاظ اقتصادی و نظامی قوی‌تر می‌شود، گفت: این امر به آنها فضای عمل می‌دهد و این چیزی است که باید خواب را از چشمان همه جهان و چشمان اسرائیل دور کند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.