اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رئیس اسبق امان: آمریکا در جنگ آتی به ما سلاح و مهمات نمی‌دهد!

  • کد خبر : 26709
  • 30 فروردین 1402 - 13:23
رئیس اسبق امان: آمریکا در جنگ آتی به ما سلاح و مهمات نمی‌دهد!
رئیس اسبق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن هشدار در خصوص بحران کنونی میان کابینه نتانیاهو و آمریکا، بیان داشت که این موضوع باعث خواهد شد واشنگتن در جنگ‌های آینده به اسرائیل سلاح و مهمات ندهد.

به گزارش اخبار جهادی، آهارون زئیوی فرکاش، رئیس اسبق شعبه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل (امان) به هشدارهای اخیر امان نسبت به وقوع جنگ در پی تنش ایجاد شده به سبب حملات راکتی از سمت غزه، سوریه و لبنان به اراضی اشغالی پس از حملات وحشیانه نظامیان اسرائیلی به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی اشاره کرد.

وی گفت: این جزو معدود حالت‌هایی است که امان به محافل سیاسی اسرائیلی هشدار داده و اعلام کرده که این ممکن است مقدمه‌ای برای جنگ و درگیری بزرگی باشد. او این هشدار را با بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی به سبب طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو با هدف تضعیف دستگاه قضایی در ارتباط دانست.

رئیس اسبق امان تاکید کرد که می‌توانم با صراحت بگویم که طبق داده‌های اطلاعاتی موجود، دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که شکاف و اختلافات داخلی رو به افزایشی در میان اسرائیلی‌ها ایجاد شده است.

فرکاش تصریح کرد که روابط بین اسرائیل و آمریکا مهمترین عنصر بین عناصر امنیت ملی اسرائیل است و هشدار داد که ادامه بحران و تنش کنونی بین دولت نتانیاهو و دولت بایدن به سبب طرح اصلاحات قضایی و مخالفت شدید آمریکا با این طرح، ممکن است در نهایت به امتناع آمریکا از دادن اسلحه و گلوله به اسرائیل در جریان جنگ‌های آتی و پایان یافتن تسلیحات این رژیم منتهی شود.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.