اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دیدار وزیر خارجه عربستان با رئیس جمهور سوریه

  • کد خبر : 26704
  • 29 فروردین 1402 - 22:38
دیدار وزیر خارجه عربستان با رئیس جمهور سوریه
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سفری رسمی وارد دمشق شد و با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار جهادی، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ۲۹ فروردین ماه در سفری رسمی وارد دمشق شد و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه عربستان در این دیدار بیان داشت که عربستان سعودی بر حفظ تمامیت ارضی، هویت عربی و امنیت سوریه تأکید دارد. بن فرحان ابراز اطمینان کرد که سوریه خواهد توانست به توسعه پایدار دست یابد و عربستان، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و آوارگان به این کشور بازگردند. وی تأکید کرد که در مرحله آینده باید روابط سویه و کشورهای عربی به وضعیت عادی بازگردد و سوریه هم از نظر عربی و منطقه‌ای، نقش خود را بهتر از قبل ایفا کند.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری سوریه، اسد و بن فرحان، مسائل سیاسی، عربی و بین‌المللی و همکاری دو جانبه را بررسی کردند. وزیر خارجه سعودی، ضمن انتقال سلام و درود سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به اسد، برای ملت سوریه، امنیت، ثبات و پیشرفت را آرزو کرد.

بشار اسد نیز در این دیدار گفت: برادری بین عرب‌ها، بسیار عمیق‌تر از رابطه بین کشورهای عربی است. روابط سالم بین سوریه و عربستان، وضعیتی است که باید وجود داشته باشد. این روابط فقط به سود دو کشور نیست، بلکه یک منفعت عربی و منطقه‌ای است. سیاست واقعگرایانه‌ای که عربستان در پیش گرفته است، به سود کشورهای عربی و منطقه‌ است.

این سفر پس از آن صورت گرفت که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع ناشناس ادعا کرده بود فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به زودی جهت دیدار با مقامات سوریه وارد دمشق خواهد شد.

شایان ذکر است این اولین سفر یک مقام ارشد سعودی به سوریه از سال ۲۰۱۱ میلای تاکنون می‌باشد. عربستان سعودی در اوایل بحران سوریه نقش کلیدی در تامین مالی و تسلیح گروه‌های تروریستی و مسلح مخالف حکومت مرکزی سوریه داشت. با این حال، اکنون پادشاهی سعودی به دلیل شکست طرح سرنگونی بشار اسد و پیروزی‌های محور مقاومت، روابط خود با دمشق را بهبود بخشیده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.