اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

در سایه افزایش تحرکات داعش در صحرای سوریه؛ سه نظامی سوری به اسارت داعش درآمدند

  • کد خبر : 26696
  • 29 فروردین 1402 - 20:47
در سایه افزایش تحرکات داعش در صحرای سوریه؛ سه نظامی سوری به اسارت داعش درآمدند
در نتیجه افزایش تحرکات و عملیات‌های داعش طی ماه‌های اخیر در مناطق صحرایی سوریه، تعداد قابل توجهی از نظامیان و غیرنظامیان سوری شهید و زخمی شدند.

صحرای سوریه همواره محل امنی برای مخفی شدن و فعالیت عناصر گروه تروریستی داعش می‌باشد. در مناطق حومه‌ی دیرالزور و حمص، عناصر داعش با استفاده از خلاء‌های موجود به دلیل فاصله‌ی زیاد مناطق و روستاها با یکدیگر، اقداماتی را علیه نظامیان و غیرنظامیان عملیاتی می‌کنند.

طی ماه‌های اخیر و پس از کاهش نسبی عملیات‌های زمینی و هوایی ارتش سوریه و متحدان علیه هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش، اقدامات این گروه تروریستی با افزایش همراه بوده است. در پی عملیات‌های تروریستی داعش در ماه‌های اخیر در مناطق صحرایی سوریه دستکم ۱۱۷ غیرنظامی و نظامی به شهادت رسیدند.

بر اساس آخرین اطلاعات، عناصر گروه تروریستی داعش در روز گذشته (۲۸ فروردین ماه) پس از اجرای عملیات کمین در مسیر یک خودروی ارتش سوریه در جاده تدمر-السخنه، یک افسر پدافند هوایی سوریه به همراه دو نظامی دیگر را به اسارت گرفتند.

موقعیت جغرافیایی السخنه و نزدیک بودن این منطقه به مناطق تحت نفوذ و مخفیگاه‌های داعش (صحرای جنوب غرب دیرالزور و شرق تدمر) باعث شده است تا این منطقه هر از گاهی شاهد جنایات گروه تروریستی داعش باشد. گفتنی است در ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱، عناصر داعش به گروهی از غیرنظامیان سوری در حومه‌ی شهر السخنه حمله کردند که در نتیجه این حمله، دستکم ۵۳ غیرنظامی به شهادت رسیدند.

انجام عملیات‌های نظامی توسط داعش نشان می‌دهد که نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های داعش نیازمند تغییر نقشه‌ها و اجرای طرح‌ها و تاکتیک های نظامی مناسب است تا با اجرای چند عملیات دقیق و حساب شده بتوان هسته‌های عملیاتی داعش را منهدم کرد. گفته می‌شود نیروهای ارتش و دفاع وطنی این کشور پس از افزایش تحرکات داعش در صحرای سوریه، یگان‌هایی را برای پاکسازی این مناطق از هسته‌های مخفی داعش تشکیل داده‌اند.

لازم به ذکر است طی شش سال اخیر، صحرای سوریه علی‌رغم عملیات‌های مستمر ارتش سوریه، شاهد عملیات‌های روزانه عناصر داعش علیه مردم غیرنظامی، تاسیسات و مقرهای نظامی بوده است. همچنین صدها تن از نیروهای ارتش سوریه و متحدان، حین عملیات‌های پاکسازی صحرای سوریه به شهادت رسیدند اما همچنان هسته‌های مخفی داعش در این مناطق حضور داشته و امنیت برخی مناطق سوریه را تحت تاثیر اقدامات تروریستی خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.