اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزیر خارجه سوریه: پاسخ حملات اسرائیل، حتماً داده می‌شود

  • کد خبر : 26660
  • 28 فروردین 1402 - 13:56
وزیر خارجه سوریه: پاسخ حملات اسرائیل، حتماً داده می‌شود
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سفرهای متقابل مقامات دمشق و کشورهای عربی با خواست و تمایل تمام طرف‌ها بوده، تاکید کرد که پاسخ سوریه به حملات رژیم صهیونیستی حتمی است.

به گزارش اخبار جهادی، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که روز گذشته به الجزایر سفر کرد، در مصاحبه با شبکه «الجزائر» گفت که سفرهای متقابل مقامات دمشق و کشورهای عربی با خواست و تمایل تمام طرف‌ها به منظور ایجاد صفحه جدیدی در روابط کشورهای عربی صورت گرفته است.

وزیر خارجه سوریه در این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که روابط کشورهای عربی واضح و مبتنی بر اقدام مشترک برای مواجهه با چالش‌ها باشد. او همچنین اشاره کرد که دمشق هیچ پیش‌شرطی برای روابط با کشورهای عربی تحمیل نخواهد کرد و آنچه سوریه در سال‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده، می‌تواند برای هر کشور عربی‌ای اتفاق بی‌افتد.

فیصل المقداد در ادامه با بیان اینکه کشورهای عربی وضعیت سوریه را درک می‌کنند، افزود که اصلاح روابط کشورهای عربی مسیر حقیقی برای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک است و سوریه به کشورهای عربی در مسائل مطرح‌شده ایمان دارد و خواستار یکپارچه شدن مواضع تمام کشورهای مذکور است.

المقداد در بخش دیگری از اظهاراتش به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که اسرائیل به جنایات بسیار زیادی که مرتکب‌شده شناخته می‌شود و نمی‌توان از چالش‌ها و تعرض‌‌هایی که ملت سوریه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به دور از اتفاقات فلسطین سخن گفت.

وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: «اسرائیل می‌داند و آگاه است که پاسخ علنی سوریه به این تجاوزات حتمی است».

او در پایان با اشاره به اینکه دیداری دوساعته و گرم با «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر داشته، به محتوای پیام شفاهی «بشار اسد» رئیس‌ جمهور سوریه به همتای الجزایری‌اش اشاره کرد و گفت، پیام بشار اسد، پیام دوستی و محبت‌آمیزی بوده که در آن از رئیس‌جمهور و مردم الجزایر بابت اقداماتی که برای سوریه انجام دادند، تقدیر و تشکر شده و در عین حال به تحولات و تحرکات سیاسی جاری سوریه در تمامی سطوح اشاره شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.