اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماجرای درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان

  • کد خبر : 26620
  • 24 فروردین 1402 - 23:54
ماجرای درگیری در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان
نیروهای مسلح آذربایجان و ارمنستان عصر روز سه شنبه ۲۲ فروردین (۱۱ آوریل) در مرز مورد اختلاف دو کشور با یکدیگر درگیر شدند و به هر دو طرف تلفاتی وارد شده است. هر دو کشور روایت خاص خود را از این درگیری دارند و یکدیگر را به نقض آتش بس متهم و تلفات خود را مخفی می‌کنند.

فیلمی از صحنه درگیری تن به تن
تصاویر منتشر شده سرویس ارمنی رادیو آزادی که توسط ساکنان روستای تغ استان سیونیک ارمنستان فیلمبرداری شده زوایای بیشتری از ادعاهای دو طرف را مشخص می‌کند. درگیری زمانی آغاز شده است که حدود ساعت ۱۶ به وقت محلی و هنگام ایجاد پستهای مهندسی نظامیان دو طرف بر سر اختلاف در خطوط مرزی به مشاجره لفظی و درگیری فیزیکی گروهی با یکدیگر پرداخته‌اند. سپس هر دو طرف با سلاحهای سبک انفرادی آتش گشوده‌اند.
به وضوح دیده می‌شود که نظامیان آذربایجانی در نزدیک خط نیروهای ارمنی بوده‌اند و تلاش فرمانده نیروهای ارمنی برای جلوگیری از تنش نیز بی نتیجه بوده است.
این درگیری چهار ساعته سبب شده تا امکان درمان افراد زخمی در میدان فراهم نشود و افزایش تلفات احتمالا به همین دلیل است.

لحظه درگیری میان نیروهای آذری و ارمنی در نزدیک روستای تغ ارمنستان

روس‌ها میانجی شدند
نیروهای صلحبان فدراسیون روسیه با حضور در این محدوده، زمینه انتقال اجساد کشته شدگان دو طرف را فراهم کرده‌اند‌.

تلفات به روایت باکو
وزارت دفاع دولت باکو مدعی شده تنها سه نظامی ارتش این کشور کشته شده‌است که در روز چهارشنبه دفن شده‌اند. منابع روسی می‌گویند که تلفات آذربایجان شش کشته است و شش نفر دیگر هم زخمی هستند. احتمالا در باکو تصمیم گرفته اند تا براساس سیاست همیشگی اسامی بقیه تلفات را پس از گذشت زمان منتشر کنند.

تلفات به روایت ایروان
وزارت دفاع ارمنستان از مرگ چهار نظامی خود خبر می‌دهد و شش نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.
سرهنگ آرمن گوزلیان فرمانده نیروهای ویژه و دستیار رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارمنستان در این تنش به شدت زخمی شده و او را با هلیکوپتر به بیمارستانی نظامی در ایروان برده‌اند. وی احتمالا همان فردی است که در تصویر تلاش کرده تا اوضاع آرام شود.

گوزلیان دستیار رئیس ستاد مشترک ارمنستان

برکناری فرمانده مرزبانی ارمنستان
روز چهارشنبه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان آرام مارالچیان فرمانده مرزبانی را به‌خاطر درگیری روز شنبه برکنار کرده است.

آرام مارالچیان فرمانده مرزبانی ارمنستان

محدوده حائل ایجاد کنید
اتحادیه اروپا از دو طرف خواسته است تا یک منطقه حائل در مرز ایجاد کنند تا منجر به درگیری مجدد نشود.

پیشروی آذربایجان زمینه ساز درگیری
چندی پیش منابع ارمنی اعلام کرده بودند که آذربایجان به عمق ۱۰۰ تا ۳۰۰ متر در خاک ارمنستان و به سمت روستاهای کورنیدزور پیشروی کرده است. مساحت این منطقه حدود ۱۰۰ هکتار تخمین زده می‌شود.
علاوه بر این یک منبع ارمنی با انتشار نقشه ای اعلام کرده است که نظامیان باکو در حال پیشروی آهسته در خاک ارمنستان هستند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.