اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رصد تحرکات یک ماه اخیر عناصر داعش در عراق

  • کد خبر : 26509
  • 19 فروردین 1402 - 13:49
رصد تحرکات یک ماه اخیر عناصر داعش در عراق
تروریست‌های داعش طی یک ماه گذشته، ۱۷ عملیات را در مناطق مختلف عراق به انجام رساندند.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر داعش در عملیات‌های یک ماه اخیر خود در عراق، تعدادی از خودروهای نظامی در حال تردد در راه‌های مواصلاتی را با بمب‌های کنار جاده‌ای و یا از طریق یورش مستقیم مورد هدف قرار دادند.

البته آشکار است که عملیات‌های داعش با توجه به عملیات‌های مشترک نیروهای نظامی عراقی در مناطق مختلف از نظر کمی و کیفی رو به ضعف نهاده‌ و بیشتر جنبه انفعالی و واکنشی داشته‌ است.

گفتنی است که تحرکات داعش در نیمه دوم اسفندماه در استان کرکوک و در نیمه اول فروردین ماه بیشتر در استان الانبار متمرکز بوده‌ است.

در زیر به جزئیات تحرکات عناصر داعش در یک ماه اخیر در عراق می‌پردازیم:

– عناصر داعش در ۱۱ اسفند ماه، به یک مقر ارتش عراق در نزدیکی روستای سهیل واقع در جنوب داقوق واقع در استان کرکوک حمله کرده و دو دوربین دید در شب را از کار انداختند.
– تروریست‌های داعش در ۱۴ اسفند ماه یک افسر نیروهای مبارزه با تروریسم عراق را در منطقه وادی الشای در جنوب داقوق در استان کرکوک را زخمی کردند.
– دواعش در ۱۶ اسفند ماه، یک بمب جاده‌ای را در مسیر خودروی حشد الشعبی در نزدیکی روستای زنجلی در غرب طوزخورماتو در استان کرکوک منفجر کرده که این حادثه به شهادت یک تن و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.
– تروریست‌ها در ۱۵ اسفند ماه، به پاسگاه ارتش عراق در مسیر حدیثه – بیجی واقع در غرب الصینیه در استان صلاح‌الدین حمله کردند که طی این یورش، یکی از نیروهای ارتش شهید و دو تن دیگر زخمی شدند. همچنین یک دوربین دید در شب نیز منهدم شد.
– عناصر داعش در ۱۶ اسفند ماه، به پاسگاه پلیس در منطقه الوقف واقع در استان دیالی حمله کرده و یک دوربین دید در شب را از کار انداختند.
– تروریست‌های داعش در ۱۸ اسفند ماه، یکی از ساکنان منطقه طوزخورماتو را پس از دستگیری به شهادت رساندند.
– عناصر داعش در ۲۴ اسفند ماه، یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر خودروی ارتش عراق در نزدیکی روستای سلمانی در منطقه الرشاد واقع در استان کرکوک منفجر کردند که این حادثه منجر به زخمی شدن سرنشینان آن شد.
– دواعش در ۲۷ اسفند ماه، بمب کنار جاده‌ای دیگری در مسیر خودروی گشتی حشد الشعبی که قصد یورش به محل استقرار دواعش در روستای تل عیده در جنوب داقوق در استان کرکوک را داشتند، منفجر کرده و سه تن از نیروهای حشد الشعبی را زخمی کردند.
– عناصر داعش در ۵ فروردین‌ ماه، به خودروی ارتش عراق در مسیر النخیب – عرعر واقع در غرب استان الانبار حمله کرده و سرنشینان خودرو را زخمی کردند. در همین روز دواعش به یک پاسگاه ارتش نیز در همین جاده یورش بردند.
– تروریست‌ها در ۶ فروردین ماه، به یک خودروی متعلق به حشد الشعبی در مسیر عکاشات – الرطبه واقع در غرب استان الانبار حمله کرده و سرنشینان آن را زخمی کردند.
– عناصر داعش در ۱۰ فروردین ماه، به یک مقر سازمان حشد الشعبی در مسیر عکاشات – الرطبه در غرب استان الانبار حمله کردند. دواعش در همان روز به یک خودروی نظامی متعلق به حشد الشعبی نیز در همین جاده یورش بردند.
– دواعش در ۱۲ فروردین ماه، یک بمب جاده‌ای در مسیر گشتی حشد الشعبی در روستای الفیضه واقع در جنوب الرطبه در استان الانبار منفجر کرده و یک تن از نیروهای حشد الشعبی را به شهادت رساندند.
– عناصر داعش در ۱۳ فروردین ماه، به پاسگاه ارتش عراق در نزدیکی شهر الرطبه در استان الانبار یورش بردند.
– دواعش در ۱۵ فروردین ماه، به خودروی ارتش عراق در نزدیکی روستای ربیضه در داقوق واقع در استان کرکوک حمله کرده و یک تن را زخمی کردند.
– عناصر داعش در ۱۶ فروردین ماه، به مقر مشترک حشد العشائری در روستای التمایمه در منطقه حویجه در استان کرکوک حمله کرده و دست کم یک نفر را شهید و چند تن دیگر را زخمی کردند.
– تروریست‌های داعش در ۱۷ فروردین ماه، به پاسگاه ارتش عراق در نزدیکی مرز با عربستان سعودی در غرب استان الانبار حمله کرده و دو تن از نیروهای ارتش را به شهادت رساندند.
– نیروهای امنیتی عراق در روزهای آخر نیمه اول فروردین ماه، حملاتی را علیه مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در بیابان الانبار به مواضع انجام دادند که طی این عملیات، تعدادی از عناصر داعش کشته شدند. ضمن اینکه منابع خبری داعش ادعا کردند که در این اثنا یک خودروی هامر نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز مورد اصابت بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت و سرنشینان آن شهید و یا زخمی شدند.

لازم به ذکر است در این گزارش، اطلاعات عملیات‌ها و درگیری‌هایی که به طور رسمی از سوی داعش پذیرفته و اعلام گردیده، استفاده شده است. بنابراین انتشار این محتوا، به معنای صحت و تایید ادعای داعش نیست. همچنین اطلاعاتی از میزان خسارات و تلفات عناصر داعش نیز منتشر نشده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.