اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه (ویدیو و تصاویر)

  • کد خبر : 26456
  • 18 فروردین 1402 - 1:56
حمله جنگنده‌های اسرائیل به نوار غزه (ویدیو و تصاویر)
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مواضع گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش اخبار جهادی، طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش مواضع گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه را بمباران کردند.

رسانه‌های عبری نیز از آغاز عملیات ارتش اسرائیل علیه مواضع حماس در نوار غزه تحت عنوان “دست نیرومند” خبر داده‌اند. بر اساس اطلاعات اولیه، پایگاه صلاح الدین متعلق به کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غزه توسط هواگردهای اسرائیلی مورد هدف قرار گرفته است. اهدافی که تا این لحظه در نوار غزه مورد حمله هواگردهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند به شرح ذیل می‌باشد:

۱- زمین‌های کشاورزی در محله الزیتون.
۲- برجک دیده‌بانی مقاومت در شرق غزه.
۳- یک مقر مقاومت در جنوب نوار غزه.
۴- زمین‌های کشاورزی در بیت حانون.
۵- یک مقر مقاومت در شرق خان یونس.

رزمندگان کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین نیز با شلیک موشک‌های زمین به هوا به جنگنده‌های متخاصم رژیم صهیونیستی در آسمان نوار غزه پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی؛ چهار صهیونیست زخمی شدند (ویدیو)

ویدیویی از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در نوار غزه
ویدیوی کتائب المجاهدین، شاخه نظامی جنبش المجاهدین فلسطین از شلیک موشک‌های زمین به هوا به سمت جنگنده‎‌های اسرائیلی

آیا جنگ اسرائیل و گروه‌های مقاومت آغاز شده است؟

اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی امروز از خاک لبنان، عملیاتی را تحت عنوان دست نیرومند در نوار غزه شروع کرده است. با توجه به اظهارات رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی، دولت نتانیاهو حماس را عامل حمله از خاک لبنان می‌داند و حملات هوایی به نوار غزه شروع پاسخ آنها است.

در این برهه از تحولات فلسطین، ادامه‌ی تصمیم اسرائیل برای پاسخگویی نقش تعیین کننده‌ای در این نبرد دارد و از اینجا به بعد چند احتمال وجود دارد:

۱- پاسخ اسرائیل به بمباران نوار غزه محدود خواهد شد و مقاومت نیز به طور محدودی به این حمله پاسخ خواهد داد. احتمال عدم پاسخ مقاومت نیز وجود دارد.
۲- اسرائیل در ادامه حملات هوایی به نوار غزه، به خاک لبنان یا سوریه نیز تهاجم خواهد کرد و با این تصمیم، عواقب حمله از جبهه دیگری به اسرائیل را به دولت‌های لبنان و سوریه گوشزد خواهد کرد.
۳- حملات اسرائیل با پاسخ محکم مقاومت روبرو خواهد شد و ادامه نبرد به نوار غزه متمرکز خواهد شد.

مقامات و رسانه‌های اسرائیل در اظهارات و گزارش‌های خود مدعی هستند که عملیات پاسخ به حملات امروز به دو جبهه جنوب (نوار غزه) و شمال (لبنان) تقسیم شده و مقاومت باید منتظر تشدید درگیری‌ها باشند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز برای این شرایط اعلام آمادگی کرده و گروه‌های دیگر از حزب الله لبنان تا کتائب حزب الله از آنها اعلام حمایت کرده‌اند. همه چیز منتظر ادامه روند درگیری است. آیا اسرائیل به لبنان حمله خواهد کرد؟ و در این صورت، پاسخ حزب الله لبنان به اسرائیل چه خواهد بود؟

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.