اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات در سرزمین اشغالی؛ آیا نتانیاهو به دنبال جنگ در غزه است؟

  • کد خبر : 26437
  • 16 فروردین 1402 - 22:57
آخرین تحولات در سرزمین اشغالی؛ آیا نتانیاهو به دنبال جنگ در غزه است؟
همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، ماه مبارک رمضان با تشدید تنش در سرزمین اشغالی همراه شده است، در شرایطی که تندروترین کابینه رژیم صهیونیستی بر سر کار است.

وبگاه رأی الیوم امروز (چهارشنبه) در یادداشتی به قلم «نادر الصفدی» به تحولات این روزهای فلسطین اشغالی پرداخته و نوشته است که بنیامین نتانیاهو تمامی تلاش خود را برای بحران‌آفرینی در قبال فلسطینی‌ها و حتی جنگ دیگری در غزه به کار گرفته است.

الصفدی نوشت که به نظر می‌رسد کابینه راستگرای نتانیاهو در تنش‌آفرینی بیشتر در کرانه باختری و قدس اشغالی و حتی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و ایجاد جبهه جدیدی در غزه، علی‌رغم تمامی تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای جلوگیری از آن، موفق خواهد بود

او نوشت:‌ «اسرائیل از اولین روز تشکیل دولت، از چند ماه پیش، طرح بزرگ تحریک آمیز خود برای ایجاد تنش و برهم زدن توافقنامه آتش بس در غزه که با میانجیگری مصر برقرار شد را آغاز کرد و کشورهای عربی، همانطور که در نشست شرم الشیخ و عقبه اتفاق افتاد، فقط طعمه‌هایی برای تنش بزرگ علیه فلسطینی‌ها هستند».

طبق این گزارش، علی‌رغم تعهد جناح‌های مقاومت در غزه به رهبری جنبش‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» به آتش بس با میانجی‌گری مصر و کفایت آنها به بیانیه‌های تهدیدآمیز و ارسال پیام به قاهره، تحریکات اخیر رژیم اسرائیل به ویژه حملاتی که شب گذشته و سحرگاه امروز علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی صورت گرفت از مرز توافق فراتر رفته و مرحله واکنش و تشدید تنش بسیار نزدیک است.

در مقابل نیز نیروهای مقاومت در غزه سحرگاه امروز و در واکنش به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به معتکفین در مسجدالاقصی، تعدادی موشک روانه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف غزه کردند. به گفته رسانه‌های عبری‌زبان، حدود ۲۰ موشک از غزه به سمت شهرک‌ها شلیک شده که یکی از آن‌ها به کارخانه‌ای در «سدیروت» برخورد کرده و خسارات مالی به جا گذاشته است.

این حملات پس از آن انجام شد که نظامیان صهیونیست نیمه شب امروز به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به ضرب و شتم شدید نمازگزاران و معتکفین کردند. در این حمله ۴۰۰ فلسطینی دستگیر شده و دهها نفر از آن‌ها زخمی شدند. فیلم‌ها و تصاویر این یورش سر و صدای زیادی در رسانه‌های جهان به پا کرده و با محکومیت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، مصر، قطر و اردن همراه شده است.

به نوشته رأی الیوم، این یورش و تنش جدید در حالی صورت گرفت که یهودیان نیز از امروز آماده برگزاری عید «پسح» هستند. در حالی که وضعیت سرزمین اشغالی فلسطین روز به روز متشنج‌تر می‌شود و از ابتدای سال جاری فلسطینی‌ها بیش از گذشته به سوی مقاومت مسلحانه روی آورده‌اند.

همچنین این تحولات در سایه نقض توافق میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم تل آویو که ماه گذشته در شهر «شرم الشیخ» با حضور مصر و اردن آمریکا انجام شد، صورت می‌گیرد.

طرح صهیونیست‌ها برای ترور رهبران مقاومت در غزه

در این میان اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از حمله موشکی از سوی مقاومت، خواهان «تغییر معادله» در رابطه با غزه و ترور رهبران مقاومت در این منطقه شده‌اند.

در این راستا «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفته است که باید با انجام حملات «دردناک‌تر» به زعم او معادله پاسخگویی در نوار غزه تغییر یابد. او همچنین خواستار انجام عملیات «دیوار دفاعی ۲» در شمال کرانه باختری (نابلس و جنین) علیه نیروهای مقاومت شده است. (عملیات دیوار دفاعی به عملیاتی اشاره دارد که ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ -انتفاضه دوم- در پاسخ به عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها در روز عید پسح در شهر نتانیا، در شهر و اردوگاه جنین آغاز کرد).

«ایتمار بن گویر» از تندروترین اعضای کابینه نتانیاهو و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز خواستار برگزاری جلسه فوری کابینه و انجام عملیات‌های ترور علیه رهبران مقاومت در غزه شده است.

بن گویر پس از اتفاقات شب گذشته و بامداد امروز خواهان پاسخ شدید تل آویو به حملات موشکی شد و گفت: «موشک‌های حماس نیاز به پاسخ سهمگین‌تری دارد. به جای اینکه تپه‌ها و زمین‌های خالی را هدف قرار دهیم. ارتش به خوبی می‌داند کجا را هدف قرار دهد، اکنون زمان به زیر کشیدن رهبران در غزه است».

«بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «به توانایی ارتش در برقراری آرامش و حمله دردناک علیه سازمان‌های فلسطینی اعتماد دارم. صبح سختی برای نوار غزه بود».

او البته در کنایه به نتانیاهو و اختلاف او با «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نوشت:‌ «این یک یادآوری برای کسانی است که فکر می‌کنند می‌توانند از مسائل امنیتی، منفعت سیاسی ببرند. اسرائیل نمی‌تواند در سایه این تهدیدات وزیر منفعلی داشته باشد».

از سوی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی از تمامی صهیونیست‌هایی که مجور حمل سلاح دارند خواست تا با سلاح‌های خود در اماکن عمومی حضور یابند.

ارتش رژیم اشغالگر نیز به نیروهایش اعلام آماده باش داده و دهها فلسطینی را در روزهای اخیر بازداشت کرده است.

عید پسح یهودیان از امشب آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد، در این بین پلیس و ارتش و سازمان امنیت داخلی (شین بت) اعلام کرده‌اند که دهها هشدار درباره قصد فلسطینی‌ها برای انجام عملیات در مناطق ۱۹۴۸ و شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری دریافت کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین گفته است که به تعداد نیروهای فعالش خواهد افزود و نیروهای «یگان مرزی» نیز در نقاط ایست و بازرسی به شکل گسترده حضور خواهند یافت تا مانع ورود فلسطینی‌ها به مناطق اشغالی شوند. همچنین تدابیر شدید امنیتی در سراسر کرانه باختری و گذرگاههای غزه از امشب اعمال می‌شود.

همچنین پلیس از صبح امروز ۷۵۰۰ نیرو در مناطق مختلف به خصوص در اطراف مسجدالاقصی، دیوار براق و محله قدیمی قدس اشغالی مستقر کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز به تعداد نیروهای خود در کرانه باختری افزوده و اعلام آماده‌باش کرده است. همچنین دو گردان اضافی به کرانه باختری و یک گردان اضافی دیگر به مناطق دیگر اعزام شده‌اند و نیروهای ارتش صهیونیستی در خیابان‌های کرانه باختری به طور چشمگیری حضور دارند.

اما در میان مخالفان بنیامین نتانیاهو، «میراو میخائیلی» رهبر حزب کار گفته است که کابینه صهیونیستی ناتوان از تأمین امنیت در تمامی مناطق شده است، به طوریکه در سایه تهدیدات امنیتی در آستانه فروپاشی قرار دارد و نه توانایی نابودی حماس را دارد و نه می‌تواند امنیت شخصی صهیونیست‌ها را تأمین کند.

«یائر لاپید» رهبر اپوزیسیون نیز گفته است که در کابینه نتانیاهو افرادی بر سر کار هستند که هیچ تخصصی در امنیت ندارند و او ترجیح می‌دهد که مدیریت تهدیدات امنیتی به دور از کابینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.