اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارز دیجیتال، منابع مالی داعش خراسان

  • کد خبر : 26121
  • 02 فروردین 1402 - 17:13
ارز دیجیتال، منابع مالی داعش خراسان
در حالی که حامیان داعش برای سال‌ها به‌ویژه در سوریه درخواست کمک‌های ارزهای دیجیتال کرده‌اند، شرکت TRM، متخصص در حوزه امنیت بلاک‌چین، اخیراً شواهدی مبنی بر استفاده مستقیم از ارزهای دیجیتال به‌منظور جمع‌آوری منابع مالی توسط یکی از رسانه‌های وابسته به داعش خراسان کشف کرده است.

داعش خراسان، با استفاده از ترویج ایدئولوژی و جذب نیرو، درخواست کمک‌مالی از طریق ارزهای دیجیتال می‌کند. شرکت TRM یک آدرس بیت کوین، اتریوم و ترون را شناسایی کرده است که توسط بنیاد رسانه العزائم کنترل می‌شود. این رسانه، ایدئولوژی داعش و فعالیت‌های آن در افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و فراتر از آن را ترویج می‌کند و محتوا را حداقل به ده زبان مختلف دنیا منتشر می کند.

تاکنون آدرس مربوط به ترون شناسایی شده تراکنشی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار داشته است. به نظر می‌رسد آدرس‌های بیت‌کوین و اتریوم مرتبط با این رسانه مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

این قبیل آدرس‌ها که برای یک‌بار استفاده توسط یک اهداکننده ایجاد می‌شوند، اقدام امنیتی رایجی است که توسط برخی از تأمین‌کنندگان مالی تروریست‌ها برای محدود کردن شناسایی آدرس‌های اصلی سازمان‌هایشان انجام می‌گیرد.

در حالی‌که حجم شناسایی‌شده زیاد نیست، کشف آدرس‌ها شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که داعش و حامیان آن در آسیای مرکزی به طور فزاینده‌ای برای جابجایی و جمع‌آوری سرمایه به دارایی‌های مجازی روی می‌آورند.

آدرس کیف پولی مرتبط با العزائم به یک صرافی مرتبط است که سابقه ایجاد کمپین برای جمع‌آوری کمک‌های مالی طرفدار داعش و یک سرویس مبادله ارزهای دیجیتال را داشته است. این صرافی در ادلب، سوریه منطقه‌ای که توسط یک گروه تروریستی کنترل می‌شود، مستقر است و حضور خود را در ترکیه، مرکز کلیدی شبکه های مالی داعش حفظ می‌کند. از اواخر سال ۲۰۲۱، هسته داعش، واقع در سوریه و عراق، «احتمالاً ده ها هزار دلار» به شعبه‌های مستقر در افغانستان منتقل کرده است. پیوندهای زنجیره‌ای شناسایی شده توسط TRM بین العزائم و فعالیت ارزهای دیجیتال طرفدار داعش در سوریه نشان می‌دهد که اگرچه حواله، احتمالاً روش ارجح برای انتقال پول در سراسر مرزها باقی می‌ماند، ارز دیجیتال نیز ممکن است به طور فزاینده‌ای برای انجام چنین نقل و انتقالاتی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=26121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.