اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تبادل آتش بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره‌باغ

  • کد خبر : 25968
  • 14 اسفند 1401 - 18:34
تبادل آتش بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره‌باغ
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی اقدام تحریک‌آمیز از سوی ارمنستان شد و افزود در نتیجه تبادل تیر، دو طرف متحمل زخمی و تلفات شدند.

به گزارش اخبار جهادی، «آذرنیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد امروز (یکشنبه) پنجم مارس ارمنستان بار دیگر به اقدام تحریک‌آمیز علیه جمهوری آذربایجان دست زد. 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانه خود مدعی شد: اطلاعات عملیاتی درباره انتقال تجهیزات نظامی، مهمات و پرسنل از جمهوری ارمنستان از طریق جاده خاکی خانکندی-خلفالی-تورشسو به خاک جمهوری آذربایجان جایی که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور موقت مستقر است، دریافت شده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: برای راستی‌آزمایی اطلاعات واصله، یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان تلاش کردند خودروهای مشکوک را متوقف و بازرسی کنند که در آن زمان ارمنی‌ها تیراندازی کردند. در نتیجه تبادل تیر، دو طرف متحمل زخمی و تلفات شده‌اند. 

طبق این گزارش، رسانه‌های ارمنستانی هم مدعی تلاش‌های خرابکارانه شدند و از سه کشته و یک زخمی در طرف خود خبر دادند. 

به گزارش ترند، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بخش دیگری از این بیانیه اعلام کرد حادثه امروز بار دیگر ضرورت ایجاد ایست بازرسی در جاده لاچین-خانکندی را نشان می‌دهد. 

تنش‌ و اتهام‌زنی بین این دو جمهوری همسایه در حالی است که پیش‌تر، نخست‌وزیر ارمنستان مدعی شد جمهوری آذربایجان در تدارک تجاوز گسترده علیه این کشور است.

«نیکول پاشینیان» در نشستی با اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان گفت که ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پراگ به توافق رسیدند که روند تحدید حدود مرز بین دو کشور بر اساس «اعلامیه آلماآتا» خواهد بود، اما در کمال تعجب رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان بعدا اعلام کرد که تحدید حدود باید بر اساس نقشه‌های تاریخی باشد.

او پیش‌تر هم گفته بود که جمهوری آذربایجان به پیشنهاد پیمان صلح با ایروان پاسخ نداده است. این در حالی است که اخیراً وزیر خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد ارمنستان پیشنهاد اخیر این کشور را رد کرده است. «جیحون بایراموف» اعلام کرد که ارمنستان پیشنهاد باکو برای ایجاد ایست بازرسی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان را رد کرده است.

بایراموف مدعی شد: «ارمنستان از مذاکره با آذربایجان اجتناب می‌کند. باکو آماده است تا ارمنی‌های ساکن قره‌باغ را در جامعه جمهوری آذربایجان ادغام کند». رئیس منطقه ارمنی‌نشین قره‌باغ کوهستانی در واکنش گفت که این منطقه هرگز با جمهوری آذربایجان ادغام نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.