اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کماندوهای ارتش افغانستان برای روسیه می‌جنگند!

  • کد خبر : 25857
  • 07 اسفند 1401 - 20:07
کماندوهای ارتش افغانستان برای روسیه می‌جنگند!
نشریه‌ی انگلیسی میدل ایست مانتیور، در گزارشی مدعی جذب نیروهای ویژه ارتش افغانستان توسط شرکت نظامی روسی واگنر و اعزام آنها به جبهات جنگ در اوکراین شد.

به گزارش اخبار جهادی، نشریه‌ی میدل ایست مانتیور (Middle East Monitor) در گزارشی مدعی جذب نیروهای ویژه ارتش افغانستان در یگان‌های تحت حمایت شرکت نظامی خصوصی روسیه معروف به “واگنر” و مشارکت آنها در نبردهای شهرک باخموت علیه اوکراین شد. میدل ایست مانیتور در این باره نوشته است: “علیرغم آنکه آمریکا برای آموزش نیروهای ویژه ارتش افغانستان صدها میلیون دلار هزینه کرده بود، اما این نیروها هم اکنون در جنگ اوکراین و در کنار آن شبه نظامیان روسیه می‌جنگند که به گروه واگنر مشهور است”.

این رسانه انگلیسی مدعی است که شرکت روسی واگنر برای استخدام نیروهای ویژه ارتش افغانستان در خط مقدم جنگ اوکراین مثل جبهه باخموت، در کانال‌های تلگرامی اعلامیه‌هایی را منتشر می‌کند و آنها را احتمالا از کشور ایران با وعده‌های پرداخت حقوق به دلار و امتیازاتی دیگر جذب می‌کند.

نیروهای ارتش حکومت پیشین افغانستان در طول دو دهه گذشته زیر نظر مستشاران آمریکایی و انگلیسی آموزش نظامی دیده‌اند و پس از سقوط حکومت افغانستان از ترس اعدام و زندان توسط طالبان، به کشورهای دیگر مثل ایران، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی مهاجرت کردند. آنها در طول دو دهه جنگ داخلی در افغانستان، مهم‌ترین عملیات‌های حکومت پیشین علیه طالبان، القاعده و داعش را اجرا کردند و از لحاظ توانایی و تجربه نسبت به دیگر نیروها برتری دارند.
نیروهای ویژه ارتش افغانستان نیز تحت عنوان “قطعه مرگ” (واحد مرگ) فعالیت می‌کردند و سرسخت ترین واحد نیروهای نظامی افغانستان به شمار می‌رفتند. تعداد این واحد حدود ۵ هزار نفر بود که توسط افسران ارتش آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا (CIA) و دیگر مستشاران انگلیسی آموزش های مختلف نظامی را دیده‌ بودند. واحد مرگ، از قوانین نظامی افغانستان پیروی نمی‌کرد و مستقیماً از افسران سازمان سیا (CIA) و سفارت آمریکا در کابل دستور دریافت می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.