اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هشدار عرین الاسود: اسرائیل منتظر ما باشد

  • کد خبر : 25810
  • 05 اسفند 1401 - 12:59
هشدار عرین الاسود: اسرائیل منتظر ما باشد
گروه مقاومت «عرین الاسود» فلسطین ضمن تأکید بر آغاز مقاومت در کرانه باختری، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که منتظر پاسخ به جنایات خود باشد.

به گزارش اخبار جهادی، گروه مقاومت «عرین الاسود» فلسطین شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد هر کس فکر می‌کند کار این گروه تمام است، در توهم به سر می‌برد.

خبرگزاری شهاب به نقل از این گروه گزارش داد، رژیم صهیونیستی یازده نفر از مردم فلسطین را به شهادت رساند و به همین دلیل، فرماندهی العرین قصد دارد این پیام را به همه مخابره کند که «قطار مقاومت در کرانه باختری، شروع به حرکت کرده است و سوخت آن نیز خون بهترین جوانان این وطن است».

این گروه با بیان اینکه با این وجود چگونه عرین الاسود می‌تواند به این جوانان خیانت کند، تصریح کرد، مقاومت در کرانه باختری، مسلح است و «به اسرائیل می‌گوییم که موفق نخواهی شد پدیده عرین الاسود را درک کنی».

در این بیانیه آمده است: «عرین الاسود قدرت خود را از مردم فلسطین می‌گیرد. ما در زمان جنگ، در میان صدای انفجار و گلوله، به دنبال صدای تکبیرهای شما هستیم. هر اندازه تکبیرهای شما را بشنویم، می‌دانیم که در مسیر درست قرار داریم».

عرین الاسود از همه مردم کرانه باختری و قدس اشغالی و سراسر فلسطین خواست که به خیابانها بیایند تا بیعت خود را با شهیدان فلسطین نشان دهند و «همه جهان، صدای تکبیرها را بشنود و فرزندان مقاومت و عرین هم برای پاسخ سریع آماده می‌شوند. ما قطب‌نما را گم نخواهیم کرد. به اسرائیل هم می‌گوییم که منتظر باش. ما داریم می‌آییم».

این در حالی است که شهرها و مناطق مختلف غزه و کرانه باختری از صبح امروز شاهد اعتصاب فراگیر در واکنش به شهادت ۱۱ نفر در شهر نابلس در کرانه باختری بود.

 این اعتصاب به دعوت گروه‌های فلسطینی انجام شده است. این گروه‌ها روز گذشته پس از جنایت نابلس در بیانیه‌ای مشترک، ضمن اعلام عزای عمومی، خواستار اعصاب یکپارچه در غزه و کرانه باختری شده بودند.

گروه‌های فلسطینی همچنین خواستار افزایش حملات علیه صهیونیست‌ها و افزایش تنش و درگیری شده‌اند. آن‌ها روز گذشته گفته بودند که اقدام اشغالگران بی پاسخ نخواهد ماند.

طی یورش روز گذشته (چهارشنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی به محله قدیمی شهر نابلس، ۱۱ نفر به شهادت رسیده و ۱۰۲ تن دیگر مجروح شدند که حال پنج تن از آن‌ها همچنان وخیم است.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۳ اسفند ۱۴۰۱

این جنایت از آن‌جایی آغاز شد که نظامیان یگان «یمام» که یکی از چهار یگان ویژه پلیس رژیم صهیونیستی است، یک جوان فلسطینی را در محله «القصبه» تعقیب می‌کردند که در پی آن، یک منزل مسکونی را به محاصره درآورده و با مردم درگیر شدند. نظامیان صهیونیست به این منزل محاصره شده دو موشک شلیک کردند.

در این راستا گروه «سرایاقدس» فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد ابوبکر جنیدی» فرمانده این گردان در شهر نابلس و طی درگیری‌های امروز با نظامیان رژیم اشغالگر  به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.