اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

زلمی خلیلزاد: القاعده با نیروی قدس سپاه توافق کرده است!

  • کد خبر : 25753
  • 03 اسفند 1401 - 12:40
زلمی خلیلزاد: القاعده با نیروی قدس سپاه توافق کرده است!
زلمی خلیلزاد نماینده پیشین آمریکا در افغانستان، مدعی توافق سران القاعده و نیروی قدس سپاه بر سر همکاری‌های مشترک در ازای دریافت پناهگاه در ایران شد.

به گزارش اخبار جهادی، زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین آمریکا در افغانستان و سفیر پیشین این کشور در عراق، در واکنش به خبر انتقال شبکه ضدایرانی “ایران‌ اینترنشنال” از لندن به واشنگتن به دلیل تهدیدات امنیتی گفت که القاعده در ازای دریافت پناهگاه و حمایت ایران، مخالفین این کشور را مورد حمله قرار می‌دهد.

خلیلزاد در پیام توییتری خود نوشت:

«سیف العدل، رهبر جدید القاعده در ایران ساکن شده است. به احتمال زیاد بین سیف و نیروی قدس سپاه معامله‌ای انجام شده و القاعده در ازای دریافت پناهگاه و حمایت ایران، کارهای کثیف این رژیم را با هدف قرار دادن مخالفانش انجام می‌دهد.
رژیم جمهوری اسلامی بیش از پیش به ترور مخالفین خود در داخل و خارج متکی شده است.»

در این رابطه، شبکه ضدایرانی “ایران اینترنشنال” به نقل از مقامات اروپایی مدعی دستگیری یکی از اعضای نیروی قدس سپاه در یکی از کشورهای اروپایی و همچنین در طول یک سال اخیر بارها مدعی ‌قصد سپاه برای انجام سه عملیات ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه با استفاده از قاچاقچیان مواد مخدر شده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده در جریان حمله پهپادی آمریکا در کابل، این گروه تاکنون رهبر جدیدی را انتخاب و معرفی نکرده اما وزارت خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرد که سیف العدل، به عنوان رهبر جدید القاعده انتخاب شده است. طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، سیف العدل شخصی ۶۲ ساله است که از سال ۲۰۰۲ میلادی در ایران بسر می‌برد و تحت حمایت این کشور، فعالیت‌های خود را اجرا می‌کند.

زلمی خلیل‌زاد یکی از دیپلمات های افغان تبار آمریکا است که در دوران ریاست جمهوری جورج بوش، به سمت سفیر آمریکا در عراق و نماینده آمریکا در افغانستان منصوب شد. وی در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به سمت فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان منصوب شد و مسئولیت مذاکره با طالبان را به عهده گرفت.
مردم افغانستان و رسانه‌های جهان از خلیلزاد به عنوان طراح اصلی توافق آمریکا با طالبان و بحران سیاسی-اقتصادی افغانستان یاد می‌کنند. جان بولتون نیز در کتاب خود با عنوان “اتاق حوادث” به نقل از ترامپ درباره خلیلزاد می‌گوید: «شنیدم او یک شیاد است. البته برای این کار (مذاکره و توافق با طالبان) به یک شیاد نیاز داریم.» بر این پایه، اظهارات او درباره همکاری القاعده و نیروی قدس سپاه نیز جزء بلوف‌هایی است که خلیلزاد در سراسر دوران کاری خود علیه سپاه مطرح کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.