اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شناسایی موقعیت مکانی پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش توسط رسانه‌های خارجی!

  • کد خبر : 25635
  • 20 بهمن 1401 - 19:48
شناسایی موقعیت مکانی پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش توسط رسانه‌های خارجی!

رسانه‌ها و خبرنگاران رسانه‌های خارجی با استفاده از اطلاعات آشکار و همچنین تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از مراسم رونمایی از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب ۴۴ نیروی هوایی ارتش ایران، موقعیت مکانی این پایگاه را شناسایی و منتشر کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۸ بهمن ماه با حضور سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی زیرزمینی “عقاب ۴۴” رونمایی کرد.

چند روز پس از این مراسم، برخی از تحلیلگران و خبرنگاران رسانه‌های خارجی با استفاده از تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از مراسم رونمایی از پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب ۴۴ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بررسی ویژگی‌ها و نقاط قوت این پایگاه پرداختند.

آنها با اشاره به حضور فرماندهان ارشد ایرانی در مراسم رونمایی از پایگاه هوایی زیرزمینی “عقاب ۴۴” بیان کردند که این پایگاه یک پایگاه هوایی تاکتیکی بوده و قادر به پذیرش انواع هواپیماهای جنگنده، بمب افکن‌های مختلف و انواع پهپادها است. این پایگاه بزرگ زیرزمینی همچنین قابلیت پذیرش جنگنده سوخو ۳۵ (Su-35E Flanker) را خواهد داشت. همچنین پایگاه “عقاب ۴۴” که در صدها متر زیر کوه‌ها قرار دارد، در برابر حملات موشکی و بمب‌های سنگرشکن مقام بوده و مکان امنی برای نگهداری هواگردها خواهد بود.

نکته‌ی جالب توجه، شناسایی و انتشار موقعیت مکانی این پایگاه توسط فعالان رسانه‌ای خارجی با استفاده از اطلاعات آشکار و جستجوهای پیشرفته در داده‌های آزاد (اوسینت) می‌باشد. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده و ادعای فعالان خارجی، این پایگاه در شمال غرب هرمزگان واقع شده است.

شناسایی و انتشار موقعیت مکانی پایگاه “عقاب ۴۴” نیروی هوایی ارتش علی‌رغم رعایت نسبی نکات حفاظتی در ویدیوها و تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های رسمی ایران نشان می‌دهد که تحلیلگران و خبرنگاران غربی در هر صورت با استفاده از ماهواره‌ها و ابزارهای تجاری مکان‌های رسانه‌ای شده نیروهای مسلح ایران را شناسایی خواهند کرد. این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای ارگان‌ها و نهادهای نظامی به ویژه رسانه‌های مرتبط با آنان در رابطه با نحوه ضبط و انتشار گزارش‌های نظامی-امنیتی باشد.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. از اینکه دشمن خودش رو لو داد که فهمیده خوشحال شدم چون ما وقت داریم تا تمهیدات لازم رو انجام بدیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.