اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش فرانسه: محموله تسلیحاتی ایران برای یمن را توقیف کردیم!

  • کد خبر : 25573
  • 13 بهمن 1401 - 16:38
ارتش فرانسه: محموله تسلیحاتی ایران برای یمن را توقیف کردیم!
نیروهای ویژه ارتش فرانسه مدعی توقیف یک کشتی حامل محموله‌ سلاح و مهمات ایرانی برای جنبش انصارالله یمن در خلیج عمان شدند.

به گزارش اخبار جهادی، طبق گزارش رسانه‌های غربی، یک کشتی جنگی ارتش فرانسه در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی (۲۵ دی ماه)، موفق به کشف و توقیف یک کشتی حامل تسلیحات ایرانی در سواحل یمن شدند. طبق ادعای ارتش فرانسه، این محموله شامل ۲۳ فروند موشک ضد زره دهلاویه (نسخه ایرانی کورنت)، بیش از سه هزار قبضه اسلحه کلاشنیکف (نسخه چینی)، مسلسل های PKM (ساخت روسیه) و ۵۷۸ هزار گلوله مهمات بوده است.

تیم‌ هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم ارتش آمریکا (مستقر در بحرین) بدون ارائه جزئیاتی در این باره گفت ارتش آمریکا در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی ماه) به توقیف تسلیحات ایرانی در خلیج عمان کمک کرده است. وی همچنین افزود ما و متحدینمان در دو ماه گذشته از رسیدن بیش از پنج هزار سلاح و یک میلیون و ۶۰۰ هزار گلوله به یمن جلوگیری کرده‌ایم.

عملیات توقیف این کشتی با هماهنگی ارتش آمریکا و ائتلاف بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن موسوم به “نیروهای ۱۵۳” انجام شده و نشانگر دخالت بیشتر فرانسه در تحولات یمن و ورود غیرقانونی نظامیان این کشور به آب‌های یمن است.
طبق گزارش ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام)، در ماه‌های اخیر چهار مورد عملیات رهگیری محموله‌های تسلیحاتی ایرانی به یمن توسط نیروهای ائتلاف بین المللی انجام شده است.

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا مدعی هستند که ایران با ارسال تسلیحات به کشورهای دیگر از جمله یمن، درصدد ناامن سازی منطقه هستند. این ادعای وقیحانه در حالی تکرار می‌شود که آمریکا و کشورهای اروپایی با ارسال تسلیحات خود به اوکراین و کشورهایی که درگیر اختلافات داخلی و… هستند، باعث و بانی جنگ‌های خونین و قتل هزاران نفر در جهان شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.