اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سقوط پهپاد اسرائیلی در عراق!

  • کد خبر : 25524
  • 10 بهمن 1401 - 13:03
سقوط پهپاد اسرائیلی در عراق!
یک فروند پهپاد اسکای لارک متعلق به ناتو حین پرواز بر فراز شهر کرکوک، در شمال این شهر سقوط کرد.

به گزارش اخبار جهادی، یک فروند پهپاد جاسوسی اسکای لارک ساخت رژیم اسرائیل در شامگاه یک‌شنبه به وقت محلی، حین پرواز بر فراز شهر کرکوک در یک مجتمع مسکونی در شمال این شهر سقوط کرد که باعث خسارت به یکی از واحدهای مسکونی شد. این حادثه تلفات جانی نداشته است.

گفته می‌شود این پهپاد توسط نظامیان فرانسوی تحت فرماندهی ناتو به پرواز درآمده و مشغول انجام ماموریت در استان کرکوک بوده است. این دومین بار است که پهپاد “اسکای لارک” متعلق به نیروهای فرانسوی در عراق سقوط می‌کند. حدود دو ماه قبل نیز یک فروند از همین نوع پهپاد در موصل سقوط کرده بود.

پهپاد جاسوسی اسکای لارک ساخت شرکت اسرائیلی البیت سیستمز بوده و دارای شعاع عملیاتی حداکثر ۱۰ کیلومتر با مداومت پروازی ۲ ساعت است. حداکثر سرعت این پهپاد ۷۴ کیلومتر در ساعت و طول بال‌های آن ۲.۴ متر می‌باشد. کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، کرواسی، جمهوری چک، گرجستان، هندوراس، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، میانمار، هلند، فیلیپین، لهستان، اسلواکی، کره جنوبی، سوئد، ترکمنستان، و اروگوئه این پهپاد را به خدمت گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.