اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله ناموفق به تأسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان؛ ماهیت انفجار در تهران و شهرهای دیگر ایران چه بود؟

  • کد خبر : 25498
  • 09 بهمن 1401 - 13:28
حمله ناموفق به تأسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان؛ ماهیت انفجار در تهران و شهرهای دیگر ایران چه بود؟
وزارت دفاع ایران در بیانیه‌ای از دفع و خنثی سازی حمله ریزپرنده‌های ناشناس به تأسیسات نظامی در شهر اصفهان واقع در مرکز ایران خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، شامگاه ۸ بهمن ماه، منابع خبری داخلی و خارجی از رصد و شنیده شدن صدای انفجارهای متعددی در شهر تهران، اصفهان، تبریز، کرج و همدان گزارش دادند. یکی از این انفجارها بر اثر حمله سه ریزپرنده (کوادکوپتر) به تأسیسات وزارت دفاع در حومه‌ی شهر اصفهان بود که سامانه‌های پدافند نیروهای مسلح موفق به انهدام یکی از آنها شدند. وزارت دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح ایران در واکنش به انفجار اصفهان در این بیانیه‌ای نوشت:

«این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.
این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت ، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.»

موقعیت تاسیسات وزارت دفاع ایران در حومه شهر اصفهان
ویدیو: لحظه انفجار یکی از ریزپرنده ها در تاسیسات دفاعی شهر اصفهان
توضیحات محمدرضا جان نثاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان درباره انفجار در اصفهان

همزمان با این انفجار، ویدیوهایی از پرواز متعدد هواپیماها و جنگنده های ارتش در آسمان تهران منتشر شده است که احتمال زیاد بخشی از آنها مربوط به پروازهای مسافربری و امدادرسانی به زلزله زدگان شهر خوی در استان آذربایجان غربی بوده و بخشی دیگر مربوط به پرواز جنگنده‌های ارتش است. همچنین در یک ویدیو صدای انفجاری در آسمان (شبیه به انهدام یک پهپاد) و در ویدیوی دیگری آتش سوزی مشاهده می شود که ماهیت آنها مشخص نمی باشد و مقامات و نهادهای نظامی ایران نیز جزئیاتی در این باره ارائه نکرده اند.

ویدیوی منتسب به صدای انفجار در آسمان شهر تهران
ویدیوی منتسب به آتش سوزی در شهر تهران

طبق بررسی ها، در شهرهای رشت، همدان و کرج انفجاری رخ نداده و وقوع حملات در مناطق نظامی و صنعتی این شهرها صحت ندارد.

با توجه به پیشینه جنگ اطلاعاتی-امنیتی ایران و اسرائیل، احتمال می‌رود این حملات و خرابکاری‌ها توسط عوامل رژیم صهیونیستی در ایران انجام گرفته باشد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که عملیات‌های اخیر گروه‌های فلسطینی در شهر قدس اشغالی و دیگر مناطق فلسطین اشغالی توسط ایران تدارک و برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:
وقوع دومین عملیات ضد اسرائیلی در قدس اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته + ویدیو
عملیات در قدس اشغالی؛ ۸ صهیونیست کشته شدند

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=25498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.